Alla inlägg under december 2011

Av Melinda - 25 december 2011 20:53


Varför kan man inte stanna tiden ?

Behålla känslan.


Hemma hos min lillasyster i Öjebyn.

Villan är en dröm.

Superfint, superfräscht!

Trevlig planlösning och plats för alla.

Julien verkar stormtrivas med sitt rum.


Julaftonsmorgonen startades upp med ett träningspass.

Efter diverse julklappsfix, åkte jag hit i tid att träffa vår storasyster på  Skype kl 15.

Hon och Sven firar jul och nyår på Bali.

De var kul att se dem, och höra att allt var bra.


Trots att vi vuxna slutat med julklappar, delades en massa julklappar ut.

Jag fick flera fina och användbara saker.

  


Igår kväll såg vi sällskapsresan, och jag har inte skrattat så mycket på länge.

Den filmen är ju helt underbar !


Idag har jag, mamma och Rally promenerat in till Piteå och tillbaka.

Sammanlagt ca 12 km.

Mycket mera aktivitet än så har det inte blivit.

Ömsom mat, ömsomt slappande.

Jag njuter till fullo av att vara ledig, och att umgås med min familj och bara vara.

Jag uppskattar ingenting mer än någonting.

I alla fall den här helgen på året.


I morgon vid lunch åker jag och Rally hem igen.

Jag rent utav längtar efter söndagsmys & sånt.

  


// Melinda


           

Av Melinda - 17 december 2011 13:19


Never mind, I'll find someone like you.
I wish nothing but the best for you, too.


Jag ska fatta mig kort

En person jag träffade på gymmet för en tid sen sa, efter en diskussion om att det ibland är svårt att ta sig

iväg och träna, - "den bästa träningen är den som blir av ".

Jag ser på bloggande på samma sätt, då jag inte längre håller någon vidare frekvens på mina postade inlägg.


Hänt sedan sist.

Mycket.

För ovanlighetens skull skrämmer inte den höga hastigheten mig.

Kanske är jag verkligen där.


Det börjar dra ihop sig på jobbet.

Sista veckan före jul, för att inte tala om mellandagarna.

Trots årstiden tycker jag att jag har lyckats unna mig tid i trivsamt sällskap.

Ibland är sömn överreklamerat.


Av den resterande tiden av denna helg ska jag bara njuta.

Önskar Er detsamma.


// Melinda


Bilder från en annan plats på jorden.

Sand mellan tårna och ljumma kvällar.


   

Av Melinda - 3 december 2011 11:58


Timeout

Regression.


Veckan som snart har passerat till fullo, har innehållt trevliga möten, andra mera obligatoriska

möten, julmat (nu börjas det) , och ett ungdomsdisco i nattklubben på hotellet.

Med mera.

Jag förtjänar inte att känna mig som jag gör.

Efter att bara ha konsumerat kaffe och C-vitaminbrus, känner jag mig precis som om jag faktiskt

var kund på stället igår.

Huvudvärken och den mycket sega känslan i kroppen, är jag verkligen orättvist drabbad av.

Dessutom tycker jag att det är svinkallt.

Hur som helst var konceptet minst sagt lyckat och säkerligen gör vi det igen.

Om väldigt länge (som det känns just nu).

  


Ikväll bjuder Lina på mat och glögg i sin nya lägenhet i stan.

Som alltid ser jag fram emot att träffa mina vänner.

Jag vet inte om Rally är bjuden, men han ska i alla fall med.

Till veckan måste jag ha honom hos hundvakt tre hela dygn (mån-ons), plus två kvällar (tor & fre),

och en hel dag (lördag).

Det är inte bara vänner och familj man vill ha sin beskärda kvalitetstid med, i alla fall inte om man

heter Melinda.

  


I mitt förra inlägg avlade jag tre önskningar.

Jag prickade in en av dem.

Visserligen den viktigaste, men en av tre är inget resultat att skryta med.


I morgon är det glögg i farmors kolonistuga vid vassholmen.

En återkommande sittning, sedan år tillbaka.

Jag tror aldrig vi har träffats där en advent, utan snö tidigare.

Mycket ska man vara med om.

  


Ha en fortsatt fin helg.

Kanske ses vi, vem vet.


// Melinda


   

Tidigare månad - Senare månad
Ovido - Quiz & Flashcards