Direktlänk till inlägg 24 oktober 2011

Viktig skit.

Av Melinda - 24 oktober 2011 15:27


We are living in a material world,

and I am a material girl.

 

Nä det är jag inte, men jag har gjort en sak som jag inte gjort förut och jag känner mig

ganska teknisk =)

Inte allt för sällan får jag boktips av folk.

Både av kunder och vänner.

Nu sist var det en kund som rekomenderade en bok som jag fastnade för, bara av namnet och

sen använde jag dagens fantastiska teknik till att ladda ner den som ljudbok på telefonen.

Ett par timmars promenader i helgen har jag spenderat under inläsning av "munken som sålde

sin ferrari"

Jag är däremot inte såld än, men jag brukar inte falla för en bok direkt.

Jag är mera skeptisk tills den övertygar mig om sin mening och sin poeng.


Det här blir kort, för jag har inte låtit Rally gå sin sedvanliga lunchpromenad då jag spenderade

den tiden med en lyktanfika i gott sällskap.

Egoist.

Därför ska jag ta en tidig hemgång, och samtidigt ge mig själv en klapp på axeln för utmärkt

arbete på kontoret idag.

Jag har inte fått sitta här en heldag på evigheter och jag hade verkligen en hög med uppgifter 

att brottas med.

Jag sammanfattade just dagens "att göra lista" och kan stoltsera med att jag fick bocka av hela

12 punkter.

Dessutom har jag rensat och sorterat bland mina löst liggande papper.

Jag kommer sova fantastiskt gott inatt.


Adjö.


// Melinda



     



 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Melinda - 25 december 2011 20:53

  Varför kan man inte stanna tiden ? Behålla känslan.   Hemma hos min lillasyster i Öjebyn. Villan är en dröm. Superfint, superfräscht! Trevlig planlösning och plats för alla. Julien verkar stormtrivas med sitt rum.   Julaftonsmor...

Av Melinda - 17 december 2011 13:19

  Never mind, I'll find someone like you. I wish nothing but the best for you, too.   Jag ska fatta mig kort En person jag träffade på gymmet för en tid sen sa, efter en diskussion om att det ibland är svårt att ta sig iväg och träna, - "de...

Av Melinda - 3 december 2011 11:58

  Timeout Regression.   Veckan som snart har passerat till fullo, har innehållt trevliga möten, andra mera obligatoriska möten, julmat (nu börjas det) , och ett ungdomsdisco i nattklubben på hotellet. Med mera. Jag förtjänar inte att kä...

Av Melinda - 24 november 2011 16:06


  Man måste lita på, att saker faller på plats.   Jag måste ta en paus från jobbandet en stund. Jag finner en märklig ro i att skriva. Undrar om det bara är jag.   Igår kväll samlades vi hos Lotta. Vi tittade på resor och åt. Jag...

Av Melinda - 22 november 2011 10:21


  Time itself is so obscene. Time itself don't mean a thing.   Och på den tjugotredje dagen tränade hon. Efter en träningsfri svit om tjugotvå dagar bröt jag upp mitt latmaskliv till förmån för ett pass på gymmet i går kväll. Jag är eg...

Ovido - Quiz & Flashcards