Direktlänk till inlägg 22 november 2011

Addicted.

Av Melinda - 22 november 2011 10:21


Time itself is so obscene.

Time itself don't mean a thing.

 

Och på den tjugotredje dagen tränade hon.

Efter en träningsfri svit om tjugotvå dagar bröt jag upp mitt latmaskliv till förmån för ett pass

på gymmet i går kväll.

Jag är egentligen så träningsberoende man bara kan bli, på det sätt att det triggar endorfiner

i min kropp så fort jag bara sätter foten på en träningsanläggning.

När jag får upp pulsen från mitt pumpande lilla harhjärta är jag fast.

Ett pass räcker för att få mig biten och känna suget efter mer.

Jag funderar på att låta någon göra ett träningsschema åt mig.

Det har bara hänt två gånger.

En gång köpte jag tjänst av en fitnesstjej som är en av Sveriges genom tidern mest framgångs-

rika tös inom BF.

Det var väl då jag först förstod hur galet mycket slit som ligger bakom hennes fysik.

Programmet bestod av som minst 120 minuters morgonpromenad sju dagar i veckan bland annat.

På det tung styrke, intervaller, backträning och you name it!

Behöver jag säga att jag inte följde schemat ?!

Den andra gången fick jag ett välarbetat schema av spännhenke.

Sorry, men du är ju faktiskt det, och dessutom kan du ta det !

Henke är 79:a som jag och var en rätt spinkig kille när vi växte upp.

Han var aldrig intresserad av sport som de flesta andra killarna.

Fick han chansen gick han hellre ner i "grottan" och körde gym när de andra körde bollsport.

Under många år såg jag aldrig till honom, förens när jag kring 2005 stötte ihop med honom på sport-

hallen.

Han hade förändrats en del men inte till det bättre om jag får säga, för jag ser ingenting attraktivt

med stora killar. (släpp teven, ni vet)

Men jag beundrade hans entusiasm och hängivenhet.

En gång när han var sjuk, åt han ingenting annat än proteindrinkar i sju hela dagar.

Han såg det som att om han inte kunde träna skulle han heller inte äta. (något dåligt)

Han är även den som lärde mig att man tydligen ska ställa klockan på natten, vakna och dra i sig

en protte, för att inte hinna bli katabol under dessa födolösa timmar.

Samma kille är den enda någonsin som kallat mig lönnfet, lite småtjock och åtskilliga gånger

klämt mig i sidan på magen och sagt "inte okey".

Ärlig ? Ja tack.

Tur jag inte är känslig.

Hans lite nog så raka sätt till trots, har lärt mig allt jag kan om styrketräning.

Han är nog den som har influerat min träning mest av alla, och en gång i tiden gick det faktiskt

väldigt bra för mig på den fronten.

Jag uppnådde alla mina mål genom ett väl genomarbetat och personligt upplägg.


Idag är det tisdag.

Träning vid 20.00

I övrigt en helt vanlig arbetsdag, med diverse olika behandlingar.


// Melinda



 

 
 
Tomas

Tomas

22 november 2011 14:00

Jag har arbetat med träning i snart 15år. En del växer helt enkelt aldrig upp. Att leva ett "aktivt liv", en livsstil som tränande människa har tyvärr spårat ur för så många människor och istället blivit en destruktiv livsstil som bygger på att de verkligen tycks tro att någon faktiskt bryr sig om hur DE ser ut :-)
Skaffa ett mål. Ett fysiskt intresse som gör att du kanske måste röra på dig för att kunna utföra det du älskar eller har som mål.
Alla kan blir grov med preparat, det är lika lätt som att bli full :-)
Funktion före utseende.

http://tomashjartstrom.se

Melinda

22 november 2011 16:26

Du är som alltid lika klok som en gammal farbror ;)

Tack.

// M

 
Tomas

Tomas

24 november 2011 17:56

Jag ÄR en gammal farbror, även om det flesta hävdar motsatsen :-)

http://www.tomashjartstrom.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Melinda - 25 december 2011 20:53

  Varför kan man inte stanna tiden ? Behålla känslan.   Hemma hos min lillasyster i Öjebyn. Villan är en dröm. Superfint, superfräscht! Trevlig planlösning och plats för alla. Julien verkar stormtrivas med sitt rum.   Julaftonsmor...

Av Melinda - 17 december 2011 13:19

  Never mind, I'll find someone like you. I wish nothing but the best for you, too.   Jag ska fatta mig kort En person jag träffade på gymmet för en tid sen sa, efter en diskussion om att det ibland är svårt att ta sig iväg och träna, - "de...

Av Melinda - 3 december 2011 11:58

  Timeout Regression.   Veckan som snart har passerat till fullo, har innehållt trevliga möten, andra mera obligatoriska möten, julmat (nu börjas det) , och ett ungdomsdisco i nattklubben på hotellet. Med mera. Jag förtjänar inte att kä...

Av Melinda - 24 november 2011 16:06


  Man måste lita på, att saker faller på plats.   Jag måste ta en paus från jobbandet en stund. Jag finner en märklig ro i att skriva. Undrar om det bara är jag.   Igår kväll samlades vi hos Lotta. Vi tittade på resor och åt. Jag...

Av Melinda - 20 november 2011 14:03

  Handen på höften som i alla tider och som alltid vill jag ha dig.   Mitt morgonkaffe är med handen på hjärtat den enda av de koppar jag drar i mig på den dag, som jag i ärlighetens namn faktiskt tycker om. Och så den koppen som då och ...

Ovido - Quiz & Flashcards