Direktlänk till inlägg 13 november 2011

Bandyblogg.

Av Melinda - 13 november 2011 19:32


Att hålla ut, bita ihop.


Linn frågade mig här om veckan hur min ettårsplan ser ut.

Ett år, svarade jag snabbt och högt.

Jag är glad om jag tar mig igenom den här veckan, både tänkte och sa jag.

Nu så här i efterhand har jag funderat.

Och nu har jag en plan.

Om lite drygt ett år från nu ska jag banne mig gå ner till heltid.

Det är mitt enda mål, för en så pass överskådlig framtid.

Jag är helt säker på att alla som driver riktigt små företag som jag gör, förstår min tanke.

Ju mindre företaget är, desto färre personer att delegera arbetsuppgifter till.

Kortsiktigt är det så mycket på gång denna årstid att jag knappt mäktar med mer än

att fokusera på saker dag för dag.


Veckan i Ryssbält gick bra.

Jag vill också bo på landet.

En vän kom förbi med en present, och en hel del av det jag gillar bäst.

En bok som vid första anblick kan te sig lite elak, men som i sitt innehåll har en mycket

omtänksam innebörd.

Den handlar om att lära sig att vara snäll på rätt sätt.

Att vara snäll, utan att bli utnyttjad.

Att sätta gränser utan att få dåligt samvete.

Och att respektera sig själv tillräckligt för att inte ge mer av sig själv än den du har

framför dig, ger tillbaka.

En bra bok för mig att läsa.


I veckan har jag spenderat tre dagar på Sunderby sjukhus.

Föreställ er den mest brutala bakfyllan ni någonsin haft.

Att ligga i sin egen svettpöl, skakandes av frossa, med fokus på att varje andetag inte ska

framkalla en spya.

Räkna till hundra, om och om igen.

I tre dagar.

Det värsta är att jag ska göra det igen om tre veckor.

Det bästa är att jag ska göra det igen om tre veckor.

Enough said.


I går Lördag, hade jag möte på Nordkalotten hotell & konferens.

Det är en kompetent grupp som jag har mycket att lära av, och en god gemenskap trots

att denna styrelse är relativt nybildad.


Veckan som kommer.

Jag MÅSTE in på jobbet till kl 07 i morgon.

Jag har saker som måste rullas igång innan jag ska upp i salongen klockan tio.

Bland annat trycksaker, annonsunderlag, mail in och ut.


På onsdag finns jag på IP, när Kalix Bandy spelar hemma mot Villa Lidköping.

Förutom att jag tänker vara åskådare och stötta vårt Kalixlag, så ska jag också

hålla brasan brinnande i kåtan, så att alla frusna damer kan komma in och dricka

glögg med mig, och dessutom vinna hudvänliga vinster för över 5 000 kr !

Hoppas vi ses =)


Nu ska jag ringa min pappa.

Glöm inte er!


// Melinda


           








 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Melinda - 25 december 2011 20:53

  Varför kan man inte stanna tiden ? Behålla känslan.   Hemma hos min lillasyster i Öjebyn. Villan är en dröm. Superfint, superfräscht! Trevlig planlösning och plats för alla. Julien verkar stormtrivas med sitt rum.   Julaftonsmor...

Av Melinda - 17 december 2011 13:19

  Never mind, I'll find someone like you. I wish nothing but the best for you, too.   Jag ska fatta mig kort En person jag träffade på gymmet för en tid sen sa, efter en diskussion om att det ibland är svårt att ta sig iväg och träna, - "de...

Av Melinda - 3 december 2011 11:58

  Timeout Regression.   Veckan som snart har passerat till fullo, har innehållt trevliga möten, andra mera obligatoriska möten, julmat (nu börjas det) , och ett ungdomsdisco i nattklubben på hotellet. Med mera. Jag förtjänar inte att kä...

Av Melinda - 24 november 2011 16:06


  Man måste lita på, att saker faller på plats.   Jag måste ta en paus från jobbandet en stund. Jag finner en märklig ro i att skriva. Undrar om det bara är jag.   Igår kväll samlades vi hos Lotta. Vi tittade på resor och åt. Jag...

Av Melinda - 22 november 2011 10:21


  Time itself is so obscene. Time itself don't mean a thing.   Och på den tjugotredje dagen tränade hon. Efter en träningsfri svit om tjugotvå dagar bröt jag upp mitt latmaskliv till förmån för ett pass på gymmet i går kväll. Jag är eg...

Ovido - Quiz & Flashcards