Direktlänk till inlägg 17 november 2011

Dagen efter, kvällen före.

Av Melinda - 17 november 2011 09:04


Det är någonting alldeles speciellt, med att

få göra någon annan glad.

 

Igår var en lång dag.

Denna vecka ger ingen tid över för att tappa tempot.

I måndagskväll efter jobbet var det förrådsinventering i de förråd tillhörande en lägenhet

som jag inte bott i sen 2007.

Klart man har vetat att dagen kommer då någon inte längre tycker att det är försvarbart

att förvara bohag, där man inte bor, och inte har bott på evigheter.

Nå väl.

Det var en upplysande liten resa att göra.

Och jobb återstår.


I tisdagskväll blev jag bjuden på middag efter jobbet av en vän, kanske man kan säga.

Det var hett, (kryddigt) gott och trevligt.


Igår var det bandy.

Förlust visserligen (fan, fan) men mitt eget deltagande resulterade mest i en massa

vinster.

Utan att ha den blekaste, tror jag att upplägget var uppskattad och publiksiffran för

säsongen gick i topp.

Kåtkonsulten Lina hoppade in och bidrog med en hjälpande hand =)

Du har anställning även den nionde december ;)


Ikväll har jag möte på staben direkt efter jobbet.

Vi arrangerar ett ungdomsdisco i början på december, så då ska Melinda göra come-

back i baren.

Bara saft naturligtvis.

Att vara delaktig i att skapa aktiviteter, som ger trivsel och mersmak hos dem unga

som dessutom bäst behöver det, är onekligen roligt.

När jag gör någonting för andra, känner jag mig själv som en bättre människa.

 

I morgon är det definitivt ingen vanlig dag.

För det är min älskade lillasyster-ysters 30-årsdag.

Det klingar verkligen inte vackert i mina öron, att jag har en syster som är yngre än mig

själv, men som trots det redan är där.

30!

Mamma och pappa kommer upp från Göteborg och jag och syrran har sedan länge stått

som **ledig** på schemat.

Ända fram tills det att jag får ett samtal av en nämndeman i nöd, som måste hitta någon

som tar hans skift hela fredagen.

Kan man då som jag, inte säga nej, så blir man automatiskt aldrig ledig enligt liggande

planering.

Det blir i alla fall en familjemiddag på någon av våra lokala restauranger, i morgon kväll.


Hela natten som just passerat, har jagat mig i än den ena realistiska drömmen efter

den andra.

Det som utmärker sig med dessa drömmar är just det att ingen av dem var så där

överdrivet utflippade som drömmar brukar vara, när någon gammal granne från 90-talet

dyker upp och vill sälja kokosnötter eller något lika osannolikt.

Allt jag drömt inatt kan lika gärna ske.

Freud sa att drömmar var hjärnans dagsrester, att de inte har någon som helst betydelse.

En ren utrensning av tankar som florerat i huvudet under dagen som varit.

Hans teori motsades av andra bland annat Jung eller var det kanske Ericsson, som

menade att drömmar är små föraningar om vad som komma skall.

Intressant, vilket som.


I veckan har vi haft finbesök på jobbet av det minst lilla knytet man kan tänka sig.

En Lovis.

Så fin.


Bilden på min bil, är inte suddig.

Den är precis så skitig som den ser ut att vara.

Inte okey.


Ha en finfin torsdag.

Det ska jag ha.


// Melinda


     









 


 
 
Tomas

Tomas

17 november 2011 11:04

Drömma är tydligen ett sätt för vår hjärna att sotera in intryck i form av minne för framtiden. Så drömmer man inget så minns man (kanske) inget :-)

http://www.tstyle.se

Melinda

17 november 2011 12:14

Intressant...:)
Bra resa????

// Mel

 
Ingen bild

Tomas

20 november 2011 15:41

Intressant resa, som de flesta resorna.
USA & Jamaica är dockinga höjdar länder om något undrar över min åsikt. Jag vet att många älskar USA, ofta har de aldrig varit någon annanstans. Det är tillika tur att vi är så olika :-)
Kommer du förbi i vinter så kan du iaf få se på bilder.

Mvh
T

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Melinda - 25 december 2011 20:53

  Varför kan man inte stanna tiden ? Behålla känslan.   Hemma hos min lillasyster i Öjebyn. Villan är en dröm. Superfint, superfräscht! Trevlig planlösning och plats för alla. Julien verkar stormtrivas med sitt rum.   Julaftonsmor...

Av Melinda - 17 december 2011 13:19

  Never mind, I'll find someone like you. I wish nothing but the best for you, too.   Jag ska fatta mig kort En person jag träffade på gymmet för en tid sen sa, efter en diskussion om att det ibland är svårt att ta sig iväg och träna, - "de...

Av Melinda - 3 december 2011 11:58

  Timeout Regression.   Veckan som snart har passerat till fullo, har innehållt trevliga möten, andra mera obligatoriska möten, julmat (nu börjas det) , och ett ungdomsdisco i nattklubben på hotellet. Med mera. Jag förtjänar inte att kä...

Av Melinda - 24 november 2011 16:06


  Man måste lita på, att saker faller på plats.   Jag måste ta en paus från jobbandet en stund. Jag finner en märklig ro i att skriva. Undrar om det bara är jag.   Igår kväll samlades vi hos Lotta. Vi tittade på resor och åt. Jag...

Av Melinda - 22 november 2011 10:21


  Time itself is so obscene. Time itself don't mean a thing.   Och på den tjugotredje dagen tränade hon. Efter en träningsfri svit om tjugotvå dagar bröt jag upp mitt latmaskliv till förmån för ett pass på gymmet i går kväll. Jag är eg...

Ovido - Quiz & Flashcards