Direktlänk till inlägg 27 oktober 2011

Think Pink.

Av Melinda - 27 oktober 2011 19:21


Sen var det bara fem.


Vi var ett gäng på sex tjejer som höll ihop i vått och torrt.

Att just Gabriella drabbades ställer jag mig frågandes till, än idag.

Det kunde lika gärna ha varit jag.

Vi förlorade henne i vad som började med bröstcancer, en kall februaridag.

Året var 2006.

Jag och Erika hade hälsat på henne i Umeå ungefär två veckor innan hon

dog.

Nu var det ett faktum, och vi kunde inte längre undvika att lyfta frågan.

Vid det här skedet var hon redo, hon ville inte vänta längre.

Hon kände sig som en belastning, och ville inte vara till besvär.

Jag blir ledsen när jag tänker på saker som hon sa till oss den där dagen.

Saker som tyngde henne ända fram.

Hon är saknad.


Veckan i övrigt.

Jag har forcerat fram och har inte haft tid att tänka på annat än arbetsuppgifter,

av alla de (o)möjliga slag.

Carola kom förbi tidigare och kidnappade med sig lillkillen så nu är jag hundlös

och till när vet jag inte.

Hon tycker att jag ska passa på att fara på nå "galejj" i helgen =)


Förra helgen när jag jobbade kom en man in och sa att han ville köpa min bil.

Jag blev stum.

Frågade om han kommit rätt och om han visste att min bil är den gamla fula

gul/brunfärgade golfen på baksidan av Hudverket.

Det visste han, mycket väl.

Han sa att han sökt med ljus och lykta efter en sån bil, och han ombad mig

att fundera på saken.

Jag har inte haft en tanke på att sälja den, men konsulterade i alla fall Emil.

Få se då.


Nu är det dags för träning.

Det har varit en bra matdag, så jag förväntar mig ett bra träningspass på det.



// Melinda


 


  

 
 
Ingen bild

mamma

28 oktober 2011 19:33

Jag glömmer aldrig ''Gabben'', och jobbar med bröst cancer varje dag, think pink är min vardag, Kram

Melinda

31 oktober 2011 15:26

Jag vet mamma min !
Och du gör det SÅ bra =)
Kram

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Melinda - 25 december 2011 20:53

  Varför kan man inte stanna tiden ? Behålla känslan.   Hemma hos min lillasyster i Öjebyn. Villan är en dröm. Superfint, superfräscht! Trevlig planlösning och plats för alla. Julien verkar stormtrivas med sitt rum.   Julaftonsmor...

Av Melinda - 17 december 2011 13:19

  Never mind, I'll find someone like you. I wish nothing but the best for you, too.   Jag ska fatta mig kort En person jag träffade på gymmet för en tid sen sa, efter en diskussion om att det ibland är svårt att ta sig iväg och träna, - "de...

Av Melinda - 3 december 2011 11:58

  Timeout Regression.   Veckan som snart har passerat till fullo, har innehållt trevliga möten, andra mera obligatoriska möten, julmat (nu börjas det) , och ett ungdomsdisco i nattklubben på hotellet. Med mera. Jag förtjänar inte att kä...

Av Melinda - 24 november 2011 16:06


  Man måste lita på, att saker faller på plats.   Jag måste ta en paus från jobbandet en stund. Jag finner en märklig ro i att skriva. Undrar om det bara är jag.   Igår kväll samlades vi hos Lotta. Vi tittade på resor och åt. Jag...

Av Melinda - 22 november 2011 10:21


  Time itself is so obscene. Time itself don't mean a thing.   Och på den tjugotredje dagen tränade hon. Efter en träningsfri svit om tjugotvå dagar bröt jag upp mitt latmaskliv till förmån för ett pass på gymmet i går kväll. Jag är eg...

Ovido - Quiz & Flashcards