Alla inlägg den 10 juni 2011

Av Melinda - 10 juni 2011 11:16


Sommar.

Jordgubbar, sill & semester.....killar.


Igår torsdag hoppade jag över träningen precis som i förrgår, till förmånen

att promenera ute i stället.

Det känns okristligt fel att vara inomhus mer än nödvändigt i detta kanon-

väder!

Samvetet över dumpad träning slätar jag över med "vad spelar en dag hit

eller dit för roll ?! "


Jag älskar hettan och klagar inte det minsta.

Jag är inte pessimist men jag betvivlar att vi får ha varmast i landet någon

längre period, därför gäller det att uppskatta nuet, och det gör jag !!


I går kväll kom Anna & Åsa förbi.

Vi tog en skön kvällsprom och lät hundarna svalka sig i älven.

Man måste vara lyörd kring de små nu, så att de inte far illa.

Tänk att folk (idioter) lämnar hundar i bilen under sommaren.

Varje år dör minst ett par stycken runt om i landet på detta vedervidriga

sätt.

Jag är inte nådig i min kritik till dessa människor.


Jag fick goa länkar på mailen av min storasyrra här i dagarna.

Våra lägenheter i Frankrike och i Italien är bokade.

Känns hur skumt som helst att jag ska ha semester, och dessutom lämna

kommunen.

Däremot känns det sjukt bra att åka ner dit.

Första veckan blir i Nice med omnejd, och den andra i Italien, men jag

kommer inte ihåg vad staden heter.

Det ser i alla fall ut att bli två veckor med två olika karaktärer.

Lite mera lyx och flärd bland häftiga båtar i Fra, för att sen ta det lugnt

på nån vingård i Italien.

Underbart !!

Dessutom bokar syrran och hennes man allt.

Jag får länkar och bilder skickat till mig, och sen en tid och en plats på

var jag inställer mig för att komma med nåt flyg.

Enklare kan man inte resa.

Nån som vill följa ?? =)


Nu är det lunch och prom med Rally.

Trevlig fredag.


// Melinda


        


   




Ovido - Quiz & Flashcards