Direktlänk till inlägg 29 april 2010

The Wall

Av Melinda - 29 april 2010 10:10



 

Jag ljuger för dig, om jag påstår att den situationen

som uppstod igår inte påverkar mig.

 

Fick ett långt samtal av Sandra Randeblad sent igår kväll!

Oj vad glad jag blev.

Jag hörde hur hon roligt hon hade det och hur mycket mer

än drinkrecept hon kommer ha med sig hem efter sin resa.


När jag vaknade igår morse var jag fullkomligt slut på energi.

Jag åt min sedvanliga frukost men trots det så var timmarna

som följde en plåga.

Det kändes som ett projekt att bara andas.

Min kropp var så tom på energi som man bara kan vara, och

om det fanns en vägg som kunda komma springande mot en

för bara en dag så frontalkrockade den med mig med full kraft.

Jag analyserade det sista dygnet och kom givetvis på vad som

orsakat taskiga depåer.

Jag var låg på kolhydrater, eller snarare i princip tom.

Trots orkeslösheten gick jag ut med Rally på en timmes prom

om än i vaklande takt.

Benpass stod åter igen på träningsschemat men jag insåg att

det inte skulle vara genomförbart om jag inte hittade nåt som

gav mig energi.

Det jag grävde fram på jobbet var ca 70 g mörk choklad, som

jag åt med hopp om livet.

Dessutom tog jag vårat sk "svettpiller" det där som man bara

tar när man behöver vakna på rikitgt.

Är bland annat en stor dos koffein i dessa, de säljs på gymgross-

isten och heter Tight!

En timme senare var jag som ny.

Benpasset gick lysande, jag var starkare än jag själv trodde och

överträffade några av mina egna små mål.

Jag kände mig mycket nöjd med att ens ha gjort ett pass så som

dagen hade börjat.


Rally som varit med Lollan kom promenerandes hem mitt i maten.

Att jag får känna mig älskad och behövd.

Han har sovit som ett plåster på mig i natt, inte en millimeter ifrån.

Hårigt, varmt & mysigt!


Idag blir det många timmar på salongen.

Jag har med mig lite käk så jag ska klara mig samt färskpressad

apelsinjuice.

Jag dricker inte juice om den inte är äkta, då kan man lika gärna

dricka saft eller vatten, det är endå mest scoker i alla koncentrat-

juicer men i Tropicanas är det riktiga grejor.

Sen såg jag att ICA gjort en egen, det ska jag också prova.

I min sista laddning med kosttillskott fick jag äntligen mina bars.

Den ena, den goda äter jag som mellanmål och när jag blir lite små

sugen på nåt gott.

Den andra äter jag när jag vill ha godis, den ersätter allt i godisväg

för mig.

Nu dagens första kaffe.




// Melinda - som har energi :-)



  


  


  

 
 
Ingen bild

Big Fan

29 april 2010 21:21

Bara gotta ;)

 
Ingen bild

Big Fan

29 april 2010 22:29

Å Duracell kanin medicin, hur ska det sluta :D

 
Carina

Carina

30 april 2010 07:55

Hej!
Vart köper du din barer ?

Trevlig valborg
Carina

http://carinasviktminskning.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

Melinda

30 april 2010 16:05

Carina: Jag beställer dem från Gymgrossistens hemsida. De har bra priser & snabba leverenser. Det som är det allra bästa med barer från vettiga märken är att de inneåller väldigt mkt proteiner.
Vanliga viktminsknings baraer som du ska ta som måltidsersättare i fackhandlen, ex viktväktarnas innehåller visserkligen rätt lite socker men nästan INGA proteiner.
Proteiner är både fettförbrännande och mättande som livsmedel, och du kan succesivt vänja din kropp med det som bränsle.

// Melinda

Big fan...man får inte ta en Tight efter kl 15 på em, då blir det räkna får hela natten :-) // Mel

 
Ingen bild

Sara

30 april 2010 19:11

Hej Melinda! Vilken fin blogg du har.Du hjälper mig på väg ur en hemsk förlust. Du ska ha ett stort tack! Just nu är jag nog längst ner i träsket..Det handlar om en relation som tagt slut:-(..Är så ledsen, känns som att någon skär ur hjärtat från kroppen..Som du skrev, så hade jag kunnat göra vad som helst för honom..ÄLSKAR han högt, han föstår inte hur ledsen jag är. Har ingen livslust alls. Bara att ta sej upp ur sängen är en prestation..Men att läsa din blogg kändes bra, känner igen mig i mycket. Ska verkligen fortsätta med det..Ha de gott! Å fortsätt med ditt bloggande, du hjälper säkert många andra också! Kram!

 
Ingen bild

Big Fan

2 maj 2010 10:56

Hoppas du haft en skön helg, även fast vädret var under all kritik :(

 
Ingen bild

Melinda

2 maj 2010 13:40

Sara: Det gör mig oerhört glad att jag på något sätt kan vara en länk till nåt som får dig att må i alla fall lite bättre, och jag lovar dig att det kommer mycket ljusare dagar. Har jag stått pall så gör DU det åxå! Ibland får jag påminna mig om uttrycket " this too shall pass" det vill säga att även detta kommer att gå över...en dag, kämpa på, Massa kramar Melinda

 
Carina

Carina

4 maj 2010 07:45

Tack för det ska genast gå in på deras hemsida.
Ha en bra dag.
Carina

http://carinasviktminskning.bloggplatsen.se

 
Screwdriver

Screwdriver

20 maj 2010 23:23

Blandade du någon vodka med apelsinjuicen? ;)

http://drinkrecepten.se

 
Ingen bild

Melinda

21 maj 2010 16:18

Screwdriver...Nja inte under min arbetstid i af...nä skämt och sido, det gjorde jag inte, i drinkväg föredrar jag fräscha lite syrliga drinkar, tar gärna nåt som smakmässigt liknar en smirnoff Ice, inte sött med andra ord :-) Sen är det inget fel på en hederlig kall god ljus öl! // Melinda

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Melinda - 25 december 2011 20:53

  Varför kan man inte stanna tiden ? Behålla känslan.   Hemma hos min lillasyster i Öjebyn. Villan är en dröm. Superfint, superfräscht! Trevlig planlösning och plats för alla. Julien verkar stormtrivas med sitt rum.   Julaftonsmor...

Av Melinda - 17 december 2011 13:19

  Never mind, I'll find someone like you. I wish nothing but the best for you, too.   Jag ska fatta mig kort En person jag träffade på gymmet för en tid sen sa, efter en diskussion om att det ibland är svårt att ta sig iväg och träna, - "de...

Av Melinda - 3 december 2011 11:58

  Timeout Regression.   Veckan som snart har passerat till fullo, har innehållt trevliga möten, andra mera obligatoriska möten, julmat (nu börjas det) , och ett ungdomsdisco i nattklubben på hotellet. Med mera. Jag förtjänar inte att kä...

Av Melinda - 24 november 2011 16:06


  Man måste lita på, att saker faller på plats.   Jag måste ta en paus från jobbandet en stund. Jag finner en märklig ro i att skriva. Undrar om det bara är jag.   Igår kväll samlades vi hos Lotta. Vi tittade på resor och åt. Jag...

Av Melinda - 22 november 2011 10:21


  Time itself is so obscene. Time itself don't mean a thing.   Och på den tjugotredje dagen tränade hon. Efter en träningsfri svit om tjugotvå dagar bröt jag upp mitt latmaskliv till förmån för ett pass på gymmet i går kväll. Jag är eg...

Ovido - Quiz & Flashcards