Direktlänk till inlägg 26 oktober 2010

Mot G-vare!

Av Melinda - 26 oktober 2010 21:50


 

Jag har just kommit på vad det ska stå på min första & enda

tatuering.

Ordet bär tung symbolik.


Den fläcken som jag inte har sett, den finns inte.

Jag lever på att studera och analysera andra människors hud, och

jag har gjort det i sju år.

Jag vill påstå att jag sett det mesta.

Det är som i de flesta yrken, erfarenheten gör en träffsäker och

för varje nytt problem att lösa har jag lärt mig mer och mer.


Det känns som att jag har gjort allt inom hud som man kan göra,

inom ramarna för min kompetens.

Jag har hållt kurser, haft otalet föreläsningar, tagit emot grupper,

jobbat lite här & lite där, alltid varit flexibel & aldrig någonsin sagt

Nej.


I morgon ska jag dock göra någonting jag aldrig gjort förut.

Jag ska jobba så långt bort från salongen som i Gällivare.

Behandlingsmässigt är det inget nytt under solen men miljöombytet

kan vara sporrande.

Jag har ju tider att passa och i min kontrollerande personlighet

har jag redan i en vecka ororat mig för eventuella hinder på vägen,

som kan stoppa mig att komma dit enligt tidtabell.

Renar, vulkaner, jordbävningar och allt som SKULLE kunna hända

bara för att det är SÅ SÅ viktigt att komma fram.


Nu ska syrran i alla fall följa med och det är skönt att vi är två om

det blir körigt eller om naturen jävlas.

Vi åker kring 09 och kommer hem 22 på kvällen om allt går enligt

plan.


Rally sover hos Wiklunds inatt, han lär mysa så det sjunger om det.

Bild från gårdagens långprom uppe på hundspåret - Djuptjärn.




// Melinda


  




 
 
Ingen bild

Lillsis

27 oktober 2010 07:58

Let´s rock ! =)

Melinda

27 oktober 2010 09:34

ohyes!! :) // Bigsis

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Melinda - 25 december 2011 20:53

  Varför kan man inte stanna tiden ? Behålla känslan.   Hemma hos min lillasyster i Öjebyn. Villan är en dröm. Superfint, superfräscht! Trevlig planlösning och plats för alla. Julien verkar stormtrivas med sitt rum.   Julaftonsmor...

Av Melinda - 17 december 2011 13:19

  Never mind, I'll find someone like you. I wish nothing but the best for you, too.   Jag ska fatta mig kort En person jag träffade på gymmet för en tid sen sa, efter en diskussion om att det ibland är svårt att ta sig iväg och träna, - "de...

Av Melinda - 3 december 2011 11:58

  Timeout Regression.   Veckan som snart har passerat till fullo, har innehållt trevliga möten, andra mera obligatoriska möten, julmat (nu börjas det) , och ett ungdomsdisco i nattklubben på hotellet. Med mera. Jag förtjänar inte att kä...

Av Melinda - 24 november 2011 16:06


  Man måste lita på, att saker faller på plats.   Jag måste ta en paus från jobbandet en stund. Jag finner en märklig ro i att skriva. Undrar om det bara är jag.   Igår kväll samlades vi hos Lotta. Vi tittade på resor och åt. Jag...

Av Melinda - 22 november 2011 10:21


  Time itself is so obscene. Time itself don't mean a thing.   Och på den tjugotredje dagen tränade hon. Efter en träningsfri svit om tjugotvå dagar bröt jag upp mitt latmaskliv till förmån för ett pass på gymmet i går kväll. Jag är eg...

Ovido - Quiz & Flashcards