Direktlänk till inlägg 29 oktober 2010

Att föredra...

Av Melinda - 29 oktober 2010 21:37


 

ÄKTA lycka talar för sig själv.

Den behöver inget skyltfönster.

 

Min vecka hittils har vart väldig arbetsam, och det är inte över än.

Gällivare gick i alla fall jättebra, allt klaffade förutom nån lilldetalj.

Torsdagens goda gärning var en föreläsning där beställaren var PRO

och ett stort gäng glada pensionärer.

Föredraget var riktigt riktigt lyckat och jag tror jag sålde in hela

konceptet till varenda en.

Jag höll låda om önskat ämne i 60 minuter utan avbrott & det kändes

som 15.

När det är något som man verkligen kan så känns kunskapen helt

bottenlös.

Då spelar det ingen roll om de är 20, 40, eller 100 personer som sitter

där.

Snacket flyter för att man känner trygghet i att man inte har läst till

sig infot på en höft utan att man föredrar om sånt man verkligen vet.

Så om jag får säga det själv - jag var kort sagt bra.


Veckan som kommer börjar med ett prov på Komvux.

Småföretagsekonomi, vilket jag i verkligheten tycker är skitkul men

i skolexemplet finner jag det så fantasktiskt tråkigt.

Det är så överdrivet överarbetat & onödigt korrekt.

Jag har inte genomfört en tiondel enligt lexikon, och det har ju gått

bra ändå.

Jag valde det här ämnet bara för att jag trodde det skulle vara lätt-

läst för mig som redan drivit företag så länge men det är fördjävla

svårt när jag måste lära mig hur boken säger att man ska göra.

Alltså inte som man gör i verkligheten.

Så min helg består av att lära mig nåt som jag tycker är onödigt att

kunna.

Kul.


Det är en tung sten som fallit från mina axlar när jag kan konstatera

att våran nya tjej Sanna är allt jag hade kunnat hoppas på.

Det känns som att hon vart bland oss i flera månader redan.

Snacka om att smälta in!

Apropå jobbet så har jag idag bokat julbord för Hudverket.

Vi äter på Seskarö världshus precis som förra året.

Vi har valt att gå på skyltsöndag den 28 november för att Sara åker

till NZ vid lucia och vi vill försäkra oss om att hon hinner följa med.

Då lär man väl få nån liten julkänsla i alla fall.

Skyltsöndag & julbord på samma dag.

Håller tummarna för åtminstonde tillfällig snö.

Jag har ju flyttat sen förra julen så det blir min första i den här lyan.


Akilles huserar med oss nästan hela helgen.

Jonnas tur att gå på galej :)

Jag ska åka iväg och gå en längre prom med dom nånstans i morgon

bitti innan jobbet, så de inte blir för rastlösa under dagen när vi har

öppet en timme längre än vanligt.


Veckans träningar så långt är....ett morgonpass gym.

Ja nu har jag faktiskt inte varit lat som jag kan vara i perioder.

Det har absolut inte funnits tid.

Ikväll hade jag kunnat fara men jag var bjuden på middag och trött

som en zoombie.


Nu blir det lite plugg, en sista piss med hundarna, sen lite TV och så

småningom....Godnatt!


// Melinda


  


  


  


  


  


  


  



 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Melinda - 25 december 2011 20:53

  Varför kan man inte stanna tiden ? Behålla känslan.   Hemma hos min lillasyster i Öjebyn. Villan är en dröm. Superfint, superfräscht! Trevlig planlösning och plats för alla. Julien verkar stormtrivas med sitt rum.   Julaftonsmor...

Av Melinda - 17 december 2011 13:19

  Never mind, I'll find someone like you. I wish nothing but the best for you, too.   Jag ska fatta mig kort En person jag träffade på gymmet för en tid sen sa, efter en diskussion om att det ibland är svårt att ta sig iväg och träna, - "de...

Av Melinda - 3 december 2011 11:58

  Timeout Regression.   Veckan som snart har passerat till fullo, har innehållt trevliga möten, andra mera obligatoriska möten, julmat (nu börjas det) , och ett ungdomsdisco i nattklubben på hotellet. Med mera. Jag förtjänar inte att kä...

Av Melinda - 24 november 2011 16:06


  Man måste lita på, att saker faller på plats.   Jag måste ta en paus från jobbandet en stund. Jag finner en märklig ro i att skriva. Undrar om det bara är jag.   Igår kväll samlades vi hos Lotta. Vi tittade på resor och åt. Jag...

Av Melinda - 22 november 2011 10:21


  Time itself is so obscene. Time itself don't mean a thing.   Och på den tjugotredje dagen tränade hon. Efter en träningsfri svit om tjugotvå dagar bröt jag upp mitt latmaskliv till förmån för ett pass på gymmet i går kväll. Jag är eg...

Ovido - Quiz & Flashcards