Direktlänk till inlägg 12 december 2010

Sova säng !

Av Melinda - 12 december 2010 22:02

 

Uppvisar alla symptom.

Delerium.

 

Jag har ingen motivation till att skriva.

Ändå gör jag det.

Så jag rabblar väl ner lite ointressant fakta om min helg.


I fredags sov Julien här.

Vi hade en rätt soft kväll och blev vaken till midnatt ungefär.

På tvn hamnade vi på en dokumentär om våra förfäder, närmare

bestämt om "Turkanapojken" som ytterst intressant lämnat svar

på gåtor som forskarna letat efter i åratal.

Julien bestämde sig för att börja med arkeologi, fast han ska bara

söka efter T-rex skelett.

Å inte ens om han får en miljon för de fynd han kommer att hitta

ska nåt museum få ta delarna, de ska han ha hemma på rummet.

  


I Lördags jobbade jag på dagen i vanlig ordning.

Efter jobbet bjöds det på fika, glögg & kaffe hos Malmströms.

Besöket var i sin enkelhet hur mysigt som helst.

Jag är så tacksam att Louise ville börja jobba hos mig, för på köpet

förutom en bra kollega har jag fått en helt underbar vän, med familj.

Sen blev det gymmet (ja kors i taket) med en lång efterföljande basu

tillsammans med Sandra.

Ett bra pass som känns idag.

Efter träning & mat prommade jag & Rally hem till Sandra för ett

riktigt skönt slappt lördgshäng med ett par glas vin & lite glögg på

det.

Vi såg en film, ömsomt surrandes, ömsomt surfandes.

Helt klart en riktigt bra kväll.

Kring 03 knallade vi hem genom stan, mötte några partyprissar som

sökte efterfest, och jag kunde inte låta bli att känna att jag var

glad att jag just då inte var i deras skor.

Jag somnade som en prinsessa nästan blixt.


Idag har vi sovit till kvart över tolv (ännu mera kors i taket) och jag

kan inte beskriva hur skönt det var att slippa ställa en klocka på

helgen, och att ha vaknat av sig själv när kroppen tagit all sömn den

vill ha.

Resten av dagen har jag pysslat hemma, städat, lagat massa matlådor.

Å det var på tiden för jag har ätit värre än uruselt i en period nu.

Det blev också en snabbkaffe hos lillasyster meddans jag värmde igång

bilen som jag hämtade på jobbet tidigare.

Jag har ägnat en hel del tid med Rally idag också.

Härjat, busat & skrattat högt.


Ja det var min helg ungefär.



// Melinda



  


  


  


  


  


  


  

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Melinda - 25 december 2011 20:53

  Varför kan man inte stanna tiden ? Behålla känslan.   Hemma hos min lillasyster i Öjebyn. Villan är en dröm. Superfint, superfräscht! Trevlig planlösning och plats för alla. Julien verkar stormtrivas med sitt rum.   Julaftonsmor...

Av Melinda - 17 december 2011 13:19

  Never mind, I'll find someone like you. I wish nothing but the best for you, too.   Jag ska fatta mig kort En person jag träffade på gymmet för en tid sen sa, efter en diskussion om att det ibland är svårt att ta sig iväg och träna, - "de...

Av Melinda - 3 december 2011 11:58

  Timeout Regression.   Veckan som snart har passerat till fullo, har innehållt trevliga möten, andra mera obligatoriska möten, julmat (nu börjas det) , och ett ungdomsdisco i nattklubben på hotellet. Med mera. Jag förtjänar inte att kä...

Av Melinda - 24 november 2011 16:06


  Man måste lita på, att saker faller på plats.   Jag måste ta en paus från jobbandet en stund. Jag finner en märklig ro i att skriva. Undrar om det bara är jag.   Igår kväll samlades vi hos Lotta. Vi tittade på resor och åt. Jag...

Av Melinda - 22 november 2011 10:21


  Time itself is so obscene. Time itself don't mean a thing.   Och på den tjugotredje dagen tränade hon. Efter en träningsfri svit om tjugotvå dagar bröt jag upp mitt latmaskliv till förmån för ett pass på gymmet i går kväll. Jag är eg...

Ovido - Quiz & Flashcards