Direktlänk till inlägg 19 december 2010

Prioriteringar!

Av Melinda - 19 december 2010 17:42

 

Tänk om människan bara kunde lära sig att hålla tyst.

Att säga ingenting istället för nåt urkorkat - gång på gång.


Jag tycker inte det är kul att skriva här nå mer, eller just nu.

Vilket vet jag inte.

Jag vet att jag ska skriva ett par inlägg till för det är ett måste men jag

är så ofantligt oinspirerad.

Om en vecka från nu kommer det heta annorlunda för då har julen varit

och saker har hänt.

Men nu är det bara så trååååååkigt.

Jobb & skola som jag inte hinner med.

Åka själv till Gällivare i morrn, bu.


Jag har gett upp träningen, det får mig att känna mig väldigt deppig

måste jag säga.

Jag har ingen energi att ens tänka träning just nu, och även fast det bara

är två veckor till ett nytt år och en ny start så känns det som att jag

förlorat en trogen vän.

Dessutom är jag villig att erkänna att jag är så pass beroende av att hålla

igång fysiskt att det inte alls känns kul med alla fester hit och dit när

man känner sig som en groda....kvack kvack :(


Jag hatar delvis vårat materialistiska leverne.

Jag avskyr mycket som vill ha mer.

När folk inte är tacksamma och uppskattar gåvor i sitt liv, utan väljer att

förpesta omgivningen med negativa, destruktiva klagomål om att man

"bara" har ditten och datten.

Vi är så jävla rika, var och en av oss, i jämförelse med hur många andra

som helst.

Det är märkligt att de snålaste personerna som grinar och gnäller om vad

saker kostar är de som har det bäst ställt.

Ett märkligt fenomen som är bland det mest avtändande beteende som jag

kan komma på.


Uttrycket " jag har inte råd" är i 99 procent av fallen inte ens sant.

Det är en modifierad sanning som bygger på att man inte är villig

att lägga ner pengar just på den grejjen, för man konsumerar hellre på

någonting helt annat.

Tänk om folk kunde säga, jag har råd men jag kommer köpa/göra annat

för min inkomst denna månad.


Jag med alla andra jag känner köper saker till höger och vänster som vi

lika gärna kunde vara utan.

Vill ha är inte samma som behöver.

Mat behöver vi.


Jag gjorde i alla fall en klassiker i fredags kväll.

Stod i sovrummet och vek in kläder i garderoben när jag tittade ut genom

mitt fönster och såg att det lös inne i min bil utanför.

Klart kunde jag ju inte ignorera det utan slängde på mig dojjorna och en

jacka och kutade ut.

Mitt på backen utanför hyreshuset hakade öglan i skosnöret från den högra

skon fast i haken på den vänstra och jag föll ta mig fan jävlars pladask i

backen, RAK lång.

Smack bara.

Jag studsade givetvis upp och såg mig omkring, ville ju inte att nån granne

stod i fönstret och roade sig på min bekostnad, sen gick jag vidare till bilen

och fick under stor ansträngning min gångstil att se ut som att det INTE

gjorde ont som fan.

  

Check på julens största blåmärke.


Jag fick en uppskattad härlig gigantisk frukt/kex & ost/vin-korg i julklapp

levererad till salongen.

Från en tjej som som jag haft ett mentorskap med under en tid tillbaka.

Hon är precis som jag, en småföretagare som kämpar på i djungeln av

avgifter, ansvar och skatter.

Att hon har haft ett utbyte av mina erfarenheter är oerhört givande för

mig.



// Melinda- trööööööött!


  


  


  


  






 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Melinda - 25 december 2011 20:53

  Varför kan man inte stanna tiden ? Behålla känslan.   Hemma hos min lillasyster i Öjebyn. Villan är en dröm. Superfint, superfräscht! Trevlig planlösning och plats för alla. Julien verkar stormtrivas med sitt rum.   Julaftonsmor...

Av Melinda - 17 december 2011 13:19

  Never mind, I'll find someone like you. I wish nothing but the best for you, too.   Jag ska fatta mig kort En person jag träffade på gymmet för en tid sen sa, efter en diskussion om att det ibland är svårt att ta sig iväg och träna, - "de...

Av Melinda - 3 december 2011 11:58

  Timeout Regression.   Veckan som snart har passerat till fullo, har innehållt trevliga möten, andra mera obligatoriska möten, julmat (nu börjas det) , och ett ungdomsdisco i nattklubben på hotellet. Med mera. Jag förtjänar inte att kä...

Av Melinda - 24 november 2011 16:06


  Man måste lita på, att saker faller på plats.   Jag måste ta en paus från jobbandet en stund. Jag finner en märklig ro i att skriva. Undrar om det bara är jag.   Igår kväll samlades vi hos Lotta. Vi tittade på resor och åt. Jag...

Av Melinda - 22 november 2011 10:21


  Time itself is so obscene. Time itself don't mean a thing.   Och på den tjugotredje dagen tränade hon. Efter en träningsfri svit om tjugotvå dagar bröt jag upp mitt latmaskliv till förmån för ett pass på gymmet i går kväll. Jag är eg...

Ovido - Quiz & Flashcards