Direktlänk till inlägg 26 december 2010

Hej & hejdå, typ.

Av Melinda - 26 december 2010 16:00


 

Efter ett bra snack med en nära vän

är det dags att på allvar tänka om.


Julen har i princip passerat, och i vanlig ordning som alla andra jular gick

det alldeles för fort.

En del fortsätter även denna dag med firande av olika slag, själv blir det

en familjemiddag hos farmor kl 18.

Gårkvällen var ytterst städad för min del, jag mötte upp mina föräldrar

som hade umgänge med gamla polare från förr och några av deras barn.

En trevlig kväll, varken mer eller mindre.


Vi har beslutat att fira påsken i Göteborg och hoppas att min storasyster

och hennes man Sven kan komma upp från Amsterdam och möta upp oss.

Jag har önskat långpromenader på nån strand neråt Tylesand, och våran

mamma vill åka neråt Österlen.

En annorlunda påsk till mötes med andra ord.

Jag vill att Rally ska följa, det känns helt självklart men det finns ett

litet problem och det är hans åksjuka.

Han trivs inte alls i bil och flygresorna med han är för mig helvetet fram

och tillbaka, eftersom det är ett lidande att se att han lider.

Min familj är inte komplett utan lillråttan men jag kan naturligtvis inte

ha mitt perspektiv som utgångspunkt utan Rallys hälsa.

Vi får väl se hur det blir, det är ju ändå bra länge dit.


Jobb som vanligt i morgon.

Nu ska man städa bort julen som man nyss plockat fram och det känns

lite vemodigt.


Min bästa julklappar i år var helt oväntade båda två.

Den ena var ett par sockar.

Inte vilka som helst utan ett par som man värmer upp i micron, för de

mest frusna fötterna.

De måste ha tänkt på mig när dem tillverkade dessa :)

Sandras julklapp är verkligen som handen i handsken för mig!


Den andra mycket uppsakattade klappen var en fotobok med bilder på

Rally från hans allra första veckor i livet fram tills nu.

Bilder och texter som Jonna hållit på och grejjat med i smyg enda sen

i november.

Jag blev alldeles rörd över både bilderna och tanken bakom det hela.

Outstanding!!


Nu ska jag åka hem (är hos syrran) och göra mig i ordning för middag.

Sen ska jag ha ett viktigt möte med soffan där hemma =)


// Melinda


  








 
 
Ingen bild

A

27 december 2010 21:34

Hej, vill bara tipsa om att det finns åksjuketabletter för hundar, om du inte redan provat det.

Melinda

28 december 2010 10:08

Hej A!

Tack för tipset, vad omtänksamt men vi har provat det åxå :( det bet inte alls på honom så jag vet inte vad jag ska göra.....:/

Melinda

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Melinda - 25 december 2011 20:53

  Varför kan man inte stanna tiden ? Behålla känslan.   Hemma hos min lillasyster i Öjebyn. Villan är en dröm. Superfint, superfräscht! Trevlig planlösning och plats för alla. Julien verkar stormtrivas med sitt rum.   Julaftonsmor...

Av Melinda - 17 december 2011 13:19

  Never mind, I'll find someone like you. I wish nothing but the best for you, too.   Jag ska fatta mig kort En person jag träffade på gymmet för en tid sen sa, efter en diskussion om att det ibland är svårt att ta sig iväg och träna, - "de...

Av Melinda - 3 december 2011 11:58

  Timeout Regression.   Veckan som snart har passerat till fullo, har innehållt trevliga möten, andra mera obligatoriska möten, julmat (nu börjas det) , och ett ungdomsdisco i nattklubben på hotellet. Med mera. Jag förtjänar inte att kä...

Av Melinda - 24 november 2011 16:06


  Man måste lita på, att saker faller på plats.   Jag måste ta en paus från jobbandet en stund. Jag finner en märklig ro i att skriva. Undrar om det bara är jag.   Igår kväll samlades vi hos Lotta. Vi tittade på resor och åt. Jag...

Av Melinda - 22 november 2011 10:21


  Time itself is so obscene. Time itself don't mean a thing.   Och på den tjugotredje dagen tränade hon. Efter en träningsfri svit om tjugotvå dagar bröt jag upp mitt latmaskliv till förmån för ett pass på gymmet i går kväll. Jag är eg...

Ovido - Quiz & Flashcards