Alla inlägg den 4 juni 2010

Av Melinda - 4 juni 2010 22:03


 

Ilskan kliar i mig & jag måste anstränga mig för att avleda tankarna,

men trots det ska jag inte tänka mer på saken förrens på Måndag - 

då jag kontaktar lagen.

 

Veckan har rasslat på i vanlig ordning.

Jag har just varit på middag hos min lillasyster och ätit god lasagne.

Jag är så trött att detta skrivande är riktigt ansträngande, får se hur långt

det blir, om jag avslutar mitt i helt avhugget och kort så är jag kidnappad

av sömnen.


Idag tog vi en, som alltid trevlig prom på lunchen med vännerna Akilles &

Jonna, men det var verkligen inte ett leende väder denna fredag :(

Dessutom fick jag ingen morgontidning i morse, vad f-n är problemet??

Att läsa tidningen till min frukost är inte bara en vana, det är en ritual.

Det måste ske.

Jag fattar inte hur det kan komma sig att jag helst plötsligt en vanlig dag

inte får tidningen.

För mig är det oacceptabelt och när det hänt tidigare och jag ringt om den

så har de så snällt erbjudit mig en dags förlängning på min prenumeration.

Jag har då försökt förklara att det inte handlar om pengar, att jag inte

ringer för att jag just förlorat en tjuga eller så utan att det är någonting

annat.

Det hjälper ju inte mig idag att jag får en en extratidning om ett halvår.



Veckans träningar:


Måndag

Morgonintervaller

Gym - ben, mage


Tisdag

Morgonintervaller

Gym - bröst, axlar


Onsdag

Kvällsspinning 45

Gym- biceps, triceps


Torsdag

Morgonintervaller


Fredag

Kvällsspinning 45

Gym - rygg, baksida axlar, mage


Nu tar min kropp välförtjänt helgledigt från allt som är fysiskt ansträngande!

Det blir med andra ord en lat helg, så lat som möjligt, för det är ju trots allt

i vila musklerna växer!


Jag har packat en väska.

Om vi far som det är tänkt så tror jag att vi kommer ha så kul att det skulle

kunna liknas vid ett tivoli - för små barn.

Tillika skulle vi också slå två flugor i samma smäll & eftersom jag är ett stort

fan av effektivitet är det ju verkligen ett stort plus.


Det är kul att man i sin hemkommun, där man har levt och verkat i hela sitt

liv kan träffa okända & överraskande trevliga människor på platser som man

gått till i åratal.

Är det så att man bara aldrig sett personen, trots att man jämt mötts?



Nä vänner, nu är det over and out!

ZZZzzzzzzzzzzzz.....................!




// Melinda


  


  


  


  


  



Ovido - Quiz & Flashcards