Alla inlägg den 8 juni 2010

Av Melinda - 8 juni 2010 21:57


 

Kan man få en komplimang av en kille, utan att han har en genomtänkt & 

kort eller långsiktig baktanke med de ord han väljer att uttrycka sig med?

 

Det här blir inte långt.

Jag är sur.

Har en liten retsticka i min hals som flyttat in och hoppar runt på mina stäm-

band.

Det kliar, torkar ut och min röst är mer lik Lollans tonårskille Niklas än den jag

hade sist jag kollade.

Dessutom har dessa tre sista dagar varit en ren pina.

Om det är möjligt att jag drack så mycket i Lördags att min kropp jobbat på

HÖGvarv med att avgifta mig i hela 3 dagar efter festen så är det det som

hänt i min kropp.

Eller så är det en förkylning.

Jag tror mest på förgiftningsteorin.

Man känner ju sin kropp, vet hur den ter sig, hur den reagerar och så vidare.

Inte ok, nånstans!

Frossa/svettatack om vartannat, känner nån igen sig?

Kan visst vara nåt som heter feber också, med det vet jag knappt vad det är,

har inte tempat mig sen mamma & rumpan typ.


Om det är nån ung tjej eller kille som läser det här, typ Sanna...drick ALDRIG!

Jag vet att du kommer göra det men det finns ingenting häftigt eller coolt med

att dricka en massa, vara fullast, vara hårdast på shotglasen, bli Kung i baren &

så vidare.

Det är stark, respektfullt och beundransvärt att säga nej!


Nåväl, jag ligger hemma som en sill, oförmögen att laga mat, städa, träna

eller gå nån särskilt lång prom med Rally, han har haft så tråkigt ikväll att jag

får dåligt samvete.

Fast å andra sidan tror jag knappast att det finns nån chihuahua som får mer

motion, bus & uppmärksamhet än den här grabben.

Säger jag till samvetet i alla fall.


Roadtrippen i Lördags tog i alla fall mig och Sandra till Umeå.

Med ytterst kort varsel bestämde vi oss att anta inbjudan som vi fick över

disk av våran Lanza säljare tillika Olearysägare.

Invigning av taket, deras nattklubb under bar himmel som de kör sommartid.

Sagt och gjort.

Jag är glad att vi for, trots sviterna :-)




// Melinda




  


 


    


  


  

  


  


  


  


  


  





Ovido - Quiz & Flashcards