Alla inlägg den 1 november 2011

Av Melinda - 1 november 2011 13:09


Om framtiden, vet vi ingenting.

Spännande.


Den passerade helgen var riktigt mysig.

Carola hämtade Rally i torsdags helt utan anledning och jag fick då för mig att göra

saker som inte faller under mina dagliga rutiner.

I fredags kväll hämtade jag upp Lina i Siknäs och sen mötte vi upp Anna på Lilla för

en stillsam och lugn fredagsmiddag, vänner emellan.

Det vi inte visste var att det var finskt tema på restaurangen och vi hamnade därmed

mitt i pensionärsdans till finsk dragspelsmusik på HÖGSTA volym!


I lördags drog jag och syrran på Ikea efter att jag jobbat.

Det var dags för en liten "home-makeover", då jag inte lyft ett finger där hemma sen

jag flyttade in förra påsken.

Några nya detaljer senare, är jag väldans nöjd med resultatet och det känns åter

igen så där riktigt hemtrevligt och mysigt där hemma som jag vill att det ska vara.

Söndagen spenderades in och ut på jobbet för att avsluta dagen i byn.

Jag red ut och galopperade längs sommarstugorna på "guldkusten".

Underbar känsla.

Frihet.


Jag funderar på mitt badkar.

Om jag ska ha kvar det eller inte.

Om jag väljer att kasta ut det, får jag plats med en tvättmaskin, vilket skulle göra

mitt liv snäppet bättre och lättare att leva, logistikmässigt.

Men då missar jag också framtida fantastiska bad.

Jag använder det visserligen riktigt sällan, men när jag väl gör det känns det inte

alls utbytbart.

Oftast vill jag bada när jag kommit in på vintern och är frusen.

Men det tar ju sån tid att fylla det, så när det väl är klart är jag redan varm och inte

alls lika sugen.

Vad göra....?

Bada eller tvätta.


I veckan flyttar jag till Ryssland.

Eller bara till Ryssbält.

Janne och Carola åker till Stockholm i morgon och kommer hem på måndag nästa

vecka.

Så jag ska husera villa, vovve och stall där ute på landet.

Det är så roligt när jag kan hjälpa dem med någonting, eftersom de hjälper mig jämt!


Nästa vecka blir jag knappt hemma någonting heller.

Jag sover hemma en eller två nätter max.

Jag är en riktig hemmatjej.

Ibland på mornarna när jag ska gå till jobbet, kan jag längta tillbaka redan innan jag

gått ut.


I dag är det den första dagen i en ny månad.

Den månad som båda mina systrar fyller år i.

Och dessutom kommer mina föräldrar upp igen.

Vi ska fira min lillasysters 30-årsdag.

Sen kommer mamma och pappa upp till jul också, och då kommer vi ju ha träffats

värre flitigt eftersom de båda varit uppe i omgångar under denna höst.

Jag har en underbar familj.

Lyckligt lottad.


// Melinda






   

Ovido - Quiz & Flashcards