Alla inlägg den 20 november 2011

Av Melinda - 20 november 2011 14:03

 

Handen på höften som i alla tider

och som alltid vill jag ha dig.


Mitt morgonkaffe är med handen på hjärtat den enda av de koppar jag drar i mig på den dag,

som jag i ärlighetens namn faktiskt tycker om.

Och så den koppen som då och då har sällskap av någonting sött.


Vällagad renfilé och ett glas rött i sällskap av min familj gjorde min fredag fabulös.

Igår, hade vi kalas.

Jag var mest trött, och gick hem vid sextiden.

Idag kan jag säga check på det mesta på min to-dolista för helgen.

Alla mina familjemedlemmar har lämnat mig och åkt till Piteå i morse för att kika på Maya &

Mickes nya villa.

Jag har inte sett huset mer än på bild och det dröjer till julafton injnan jag tar mig dit.

På grund utav ett möte i eftermiddag kunde jag inte följa med dem och det gör att jag missar

en hel dag av dyrbar tid med min så ofta avlägsna familj.

Hade jag inte varit så plikttrogen som jag är så hade jag inte tvekat att hoppa mötet till förmån

för umgänge av det betydligt bättre slaget.


// Melinda



     

Ovido - Quiz & Flashcards