Alla inlägg den 24 november 2011

Av Melinda - 24 november 2011 16:06


Man måste lita på,

att saker faller på plats.


Jag måste ta en paus från jobbandet en stund.

Jag finner en märklig ro i att skriva.

Undrar om det bara är jag.


Igår kväll samlades vi hos Lotta.

Vi tittade på resor och åt.

Jag vet inte egentligen hur det har kommit sig, men vi är verkligen närmare varandra nu än vi har varit

på åratal.

Vi har alltid träffats, och alltid hållt kontakten, men universum har på sitt eget sätt fört oss samman

på nytt.

Det är en stor trygghet och en dyrbar förmån att ha människor som man växt upp med i sin närmaste

närhet.


Idag är det inte fredag, men jag har hela dagen burit runt en känsla av att helgen är här.

Kanske för att Sandra nyss for till flyget, och hon vanligtvis åker på fredagarna.


På lördag ska jag göra jul på jobbet men inte i vanlig ordning.

De senaste åren har jag och Sandra träffats på jobbet vid sextiden, kvällen innan skyltsöndag.

Vi har druckit oss varma och berusade på vinglögg samtidigt som vi pyntat, hängt nya skyltar och

spelat julmusik på salongen.

I år ser denna helg annorlunda ut.

Jag ska träffas och glögga med annat sällskap, vilket gör att jag får fixa arbetsuppgifterna på dagtid

istället.

För söndagen hoppas jag två saker.

Eller tre.

Bra försäljning.

Vit backe.

Vinst mot Gais.


// Melinda


När det är kallt vill Rally (matte) ligga under filten :)


 




  

Ovido - Quiz & Flashcards