Direktlänk till inlägg 17 juni 2010

Mina Favoriter

Av Melinda - 17 juni 2010 23:26


 

En del mäniskor greppar man direkt.

Andra förblir den främling de var innan första mötet.

 

Det är så himla mysigt på vårat jobb.

Jag vet att jag har sagt det förut men det tål verkligen att nämnas igen.

Idag har vi knappt pratat med varandra, korta snabba fraser i bytet

mellan skift och positioner, men till och med utan särskilt många ord har

vi ändå sån fin gemenskap.

Vilken drömsits!


Eftersom jag stått vid spisen en del i veckan har jag listat upp några

saker som jag allt som oftast har hemma.


Ikväll när jag och Rally gick från jobbet tog vi en riktigt lång omväg.

Det tog oss 50 minuter att komma hem istället för 10.

Vi gick förbi till Anders & Linn, fast ingen var hemma.

Däremot fick Rally träffa "kusinerna" (kaninerna)

Det var en underbar promenad i kvällssolen som värmde på ordentligt.


Idag har jag tagit beslutet att stänga salongen 17 istället för 18 i hela 6

veckor i sommar.

Den där sista timmen gör stor skillnad, och jag kommer ta många långa

promenader i eftermiddagssolen efter jobbet.

Angående semester så vet jag int.

Det beror på beläggning och väder.

Spontant så tror jag att jag jobbar på och tar nån dag när tillfälle ges.

Viktigast för mig är att kunna vara ledig och resa bort när det är pisskallt.


Helgen är planerad.

Inte i detalj, bara i stora drag.

Jag har en stark förhoppning.




// Melinda




  


 



 

   


  


  


  


  


  


  



 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Melinda - 25 december 2011 20:53

  Varför kan man inte stanna tiden ? Behålla känslan.   Hemma hos min lillasyster i Öjebyn. Villan är en dröm. Superfint, superfräscht! Trevlig planlösning och plats för alla. Julien verkar stormtrivas med sitt rum.   Julaftonsmor...

Av Melinda - 17 december 2011 13:19

  Never mind, I'll find someone like you. I wish nothing but the best for you, too.   Jag ska fatta mig kort En person jag träffade på gymmet för en tid sen sa, efter en diskussion om att det ibland är svårt att ta sig iväg och träna, - "de...

Av Melinda - 3 december 2011 11:58

  Timeout Regression.   Veckan som snart har passerat till fullo, har innehållt trevliga möten, andra mera obligatoriska möten, julmat (nu börjas det) , och ett ungdomsdisco i nattklubben på hotellet. Med mera. Jag förtjänar inte att kä...

Av Melinda - 24 november 2011 16:06


  Man måste lita på, att saker faller på plats.   Jag måste ta en paus från jobbandet en stund. Jag finner en märklig ro i att skriva. Undrar om det bara är jag.   Igår kväll samlades vi hos Lotta. Vi tittade på resor och åt. Jag...

Av Melinda - 22 november 2011 10:21


  Time itself is so obscene. Time itself don't mean a thing.   Och på den tjugotredje dagen tränade hon. Efter en träningsfri svit om tjugotvå dagar bröt jag upp mitt latmaskliv till förmån för ett pass på gymmet i går kväll. Jag är eg...

Ovido - Quiz & Flashcards