Direktlänk till inlägg 27 juni 2010

Pokerface

Av Melinda - 27 juni 2010 19:09



 

Först & främst rår ingen på sina känslor, varken de man känner för nån

eller avsaknaden av känslor för en annan, ingen kan möjligtvis anklagas

& ingen kan heller dömas.

 

 

Min midsommardag & natt saknade inga ingredienser för att kallas lyckad.

Sol & sällskap av högsta betyg.

Jag hoppas och tror att även Sandras mamma som fick genomleva en fest

med oss ungdomar, om jag nu verkligen får kvala in under den betckningen,

hade en riktigt trevlig dag att komma ihåg.

En av höjdpunkterna kom när vi entrat Frevis och släpper lös till den

ständigt slående dansbandsdängan, i kör skrålar vi... pulsarna de bränner

så heta, jag vill vara din Margareta, står här vid din dörr, kär som aldig

förr MEN VÅGAR INTE E RINGA!!!

Jag hoppas att den typen av musik får leva kvar, att våran generation inte

tar död på det gamla goda, så att vi kan föra det vidare.


Nån skrev nyligt på Fb "när en dörr stängs, öppnas en ny" eller nåt liknande.

Mitt i natten föll poletten ner.

Klockan var 04 och jag låg vaken med en samling av tankar på näthinnan.

Jag tänke ringa henne bara för att få säga att jag fattar sammanhanget.

Hade jag inte fått det där messet, av en då obekant person hade de två

aldrig någonsin mött.

Jag fascineras av hur vissa vägar korsar andra, att man kommer i hop sig

med folk på de mest otippade vis.

Nu förstår jag i alla fall varför, alltså vad som var syftet med att träffa han

för min del.

När man har förstått kan man göra vad som helst, då är det hur lätt som

helst att stänga av.

Över en dag kan man med sin beslutsamhet bestämma sig att aldrig mera

ägna det hela en endaste tanke.

Men det går bara om man har fått svar på allt.

Det får inte finnas frågetecken, för då finns det tankar.

Man tar på sig sitt låtsasface.

Ingen kan läsa ett sånt.


Ny vecka på intåg.

Roligt nog har det dykt upp några viktiga datum att printa i kalendern som

jag verkligen ser fram emot.

Dessutom måste jag lösa två problem.

Ett är litet men det andra är betydligt större.




// Melinda




  


  


  



 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Melinda - 25 december 2011 20:53

  Varför kan man inte stanna tiden ? Behålla känslan.   Hemma hos min lillasyster i Öjebyn. Villan är en dröm. Superfint, superfräscht! Trevlig planlösning och plats för alla. Julien verkar stormtrivas med sitt rum.   Julaftonsmor...

Av Melinda - 17 december 2011 13:19

  Never mind, I'll find someone like you. I wish nothing but the best for you, too.   Jag ska fatta mig kort En person jag träffade på gymmet för en tid sen sa, efter en diskussion om att det ibland är svårt att ta sig iväg och träna, - "de...

Av Melinda - 3 december 2011 11:58

  Timeout Regression.   Veckan som snart har passerat till fullo, har innehållt trevliga möten, andra mera obligatoriska möten, julmat (nu börjas det) , och ett ungdomsdisco i nattklubben på hotellet. Med mera. Jag förtjänar inte att kä...

Av Melinda - 24 november 2011 16:06


  Man måste lita på, att saker faller på plats.   Jag måste ta en paus från jobbandet en stund. Jag finner en märklig ro i att skriva. Undrar om det bara är jag.   Igår kväll samlades vi hos Lotta. Vi tittade på resor och åt. Jag...

Av Melinda - 22 november 2011 10:21


  Time itself is so obscene. Time itself don't mean a thing.   Och på den tjugotredje dagen tränade hon. Efter en träningsfri svit om tjugotvå dagar bröt jag upp mitt latmaskliv till förmån för ett pass på gymmet i går kväll. Jag är eg...

Ovido - Quiz & Flashcards