Alla inlägg den 2 april 2011

Av Melinda - 2 april 2011 20:25


Det bor en ängel i mitt rum.


HSP - check.

Jag har rättat mitt resultat mot text-tv och kan väl konstatera att jag

typ hade hälften fel, nästan.

Ska man vara optimist så kallas det även "hälften rätt"

Ni vet, är glaset halvtomt eller halvfullt?

Jag är självkritikern nummer ett.


På de avsnitt jag trodde jag hade koll, hade jag 6 rätt av 22 & där jag

inte alls kände mig säker hade det gått betydligt bättre.

Det var stressigt att göra, men onödigt många raster.

Jag kan inte direkt se att man skulle kunna plugga till detta prov men

om jag ska göra det igen så kommer jag definitivt ta en upplysande

lektion i det där med x & y.

Jag har inte läst ett mattetal sedan första året på gymnasiet, för 15

år sen, så inte kommer jag ihåg upphöjt till och så vidare.


Nå väl, nu är det gjort och man kan glömma och gå vidare för nu.

Om en månad dimper resultatet in på mailen så jag kommer få all tid

i världen att grina över det då.

Nu är det över för den här gången.


Rally lever skärgårdsliv med tjejjen och just när jag saknar honom som

mest ringer Jonna, den enda som förstår vad jag menar.

Hon var också utan sin bästa vän ikväll så plåster på såren och sympati

fick jag med råge.

Nu känns det bättre.


I morgon ska jag plugga till ett prov som jag skjutit upp i flera veckors

tid.

Det har blivit så som det aldrig skulle bli.

Andra saker, bisysslor, har snott tid från det som är viktigast för mig

just nu.

Rally, Företaget, Skolan.

I den ordningen rangordnar jag mina prioriteringar.

Alla de tre ting kräver tid & engagemang till 100 %.

Tyvärr har jag låtit annat, olika uppdrag, ta fokus från det som jag

tagit beslut om att satsa helhjärtat på.

Nu måste jag hitta tillbaka till kärnan av mina mål och lära mig att

säga nej och att säga ifrån.


Det finns ingen annan kan jag utan problem påstå, som skulle ha suttit

på mötet på kommun kl 07 i måndags morse i det skick som jag var i.

Ena handen och armen var totalt ur bruk och jag har ju redan berättat

att jag hade jobbat extremt dagarna innan.

Jag kände själv att det var vansinne men jag var ju kallad och är plikt-

trogen.

Till bekostnad av att jag missade ett prov i skolan.

I morgon blir således en studiedag.


Nu är det bara en film och godnatt för mig som väntar.


// Melinda


   

Ovido - Quiz & Flashcards