Alla inlägg den 3 april 2011

Av Melinda - 3 april 2011 18:21


Skojj på hojj !


Första cykelturen avklarad.

Det är verkligen nåt speciellt med att cykla.

Man tar sig fram precis överallt, det går fort och om man har ett par

växlar att rör sig med så är det inte ens jobbigt.

När jag hoppas upp på hojjen känner jag mig som 16 & körkortslös

igen.

Fasiken vad bekväm man blir när man fått körkort och har bil.

Förr var det inget snack om hur man skulle ta sig, åtminstonde inte

mellan april & oktober.


Så på två hjul rullade jag upp till Nova för att uppta min motionskarriär.

Jag körde en övning per muskelgrupp, i tre set.

Det är ju svårt att avgöra vars man ska börja när man inte gjort ett

piss på hur länge som helst.

En längre bastu, svepandes en spetsad Gainer fick avsluta passet.


Förutom det så tog jag en timmes morgonprom vid tio tiden i morse.

Efter en ovanligt lång sovmorgon.

Jag hade jättesvårt att somna igår fast jag var rätt trött.

Konstigt att det kan bli så ibland.

Att man inte kommer till ro fast man verkligen känner att huvudet vill

vila.


Sen har jag pluggat som jag skulle.

Nu ska jag bara läsa igenom mina anteckningar ett par varv så har jag

fyllt min plikt för den här dagen.


På gymmet förresten så träffade jag två peroner som på kort tid har

kommit att bli viktiga människor i mitt liv.

De har med en stor och öppen famn tagit "in" och tagit hand om mig

i olika sammanhang.

De är helt underbara människor som har nära till skratt och är oerhört

lättsamma att umgås med.

Med dem ska jag till Stockholm/Karlstad i början på maj och det känns

riktigt riktigt bra.

Rolle & Katarina Nordin =)


Solen tittade in som bäst i min lagg idag.

Första april förra året flyttade jag in här och sov min första natt.

Jag minns känslan av det nya, som igår.

Tiden rusar.


// Melinda


 





Ovido - Quiz & Flashcards