Alla inlägg den 29 april 2011

Av Melinda - 29 april 2011 20:07


Lagen om attraktion, undrar om han hört talas om den.

Jag jobbar som fan.


Såg just nyheterna, eller lyssnade lite ofokuserat på bruset av Tv:n, och

hörde att det nämndes någonting om amerikanska NASA.

Då kom jag på att jag kanske inte har berättat om Sven.


Sven är min storasysters man, han är tysk och lite lätt rödhårig, inte tjock.

Ni vet när man ibland ska vara ironisk över att nån inte uttalat sig på ett

särskilt klyftigt sätt, så säger man "han är ju ingen raketforskare precis"

Men det är Sven.

Raketforskare.


Jag tycker det är så jäkla kul att säga just det ordet när folk frågar mig

vad han är/jobbar med.

De flesta av mina kompisar har svarat: HAHA, kom igen nu, vad jobbar

han med på riktigt ??

Sven är en äkta, livs levande RocketScientist och hans arbetsgivare är

Europas motsvarighet till NASA - ESA.

European Space Agency.

Syrran och han bor och jobbar i Amsterdam.

De flyttade dit från Munchen i Tyskland när Sven blev headhuntat av ESA

till Holland.


Killen är den smartaste mest välupplysta allmänbildade person jag någonsin

träffat eller kommer att träffa.

Han är en levande uppslagsbok och han kan allt.

Man kan fråga han om dinosaurier, krig, historiska slag, kungar från förr,

gamla presidenter & diktatorer, katastrofer, statsskick och allt annat mellan

himmel och jord.


Det som gör att jag håller av Sven och hyser den största respekt för

honom som person är att trots att han är grym, har jordens häftigaste jobb,

gräver guld och kan allt - så är han helt och totalt ödmjuk!

Huvudet upp och fötterna ner, mycket stadigt på jorden dessutom.


// Melinda



 

     



Ovido - Quiz & Flashcards