Alla inlägg den 7 maj 2011

Av Melinda - 7 maj 2011 15:38


Det är dags för mig att komma ut.


Det här är nog första gången som jag på ett utåtriktat sätt själv går ut

med min politiska ställning, för jag har gjort just det.

Tagit ställning.


Jag sitter på ett tåg från ett par mycket lärorika och inspirerande dagar i

Karlstad, värmlands pärla.

Här är mottagningen kass därför vill jag få be om att återkomma med en

längre version om mina upplevevelser när jag är på stadig backe igen.


Kort, från min synvinkel, vill jag säga att jag är stolt att vara moderat i

sverige idag och att jag anser att vårat land och allt som innefattas med

det, är i de tryggaste av händer.


Det är så skönt att vi just lever i ett land där man får tycka.

Jag får ha min tro och övertygelse, och du får ha din.

Det får mig att tänka på de som än idag lever i en diktatur, där landets

folk är styrd med järnhand.

De har ingen chans att ha egen makt över sitt liv.

De har bara de valmöjligheter som staten bestämmer att tillhandahålla.

Underbara demokrati!!


I Stockholm ikväll ska jag och Linda ta en middag med Jessica och Lina.

Det ser jag verkligen verkligen fram emot och det kommer att bli ett

perfekt slut på en helt fantastisk resa i vårat underbara land.


// Melinda


 

 

    


Ovido - Quiz & Flashcards