Alla inlägg den 23 maj 2011

Av Melinda - 23 maj 2011 19:20

 

She's just a small town girl, living in a lonely world.

She took the midnight train going anywhere.


Jag älskar busväder.

Idag har jag vart ute i ösregnet två gånger och blivit lika genomsur

bägge gångerna och det stör mig inte det minsta.

För mig hade det gärna fått braka lös ett rejält åskväder samtidigt.

Från att ha varit en vanlig måndag blev helt plötsligt en mysig måndag.

Av med alla blöta kläder, ett varmt bad, täcke i soffan med hund & the.


I morse väckte Jonna mig just innan halv sju.

Efter en underbar helg så var det onekligen lite tröttsamt att masa sig

upp men jag såg fram emot arbetet framför mig och veckans första dag

känns nästan som den viktigaste.

Det är på måndagar man lägger ribban för att allt som ska igång under

resterade dagar på veckan blir igångsatt.

Tur jag har en alldeles egen sekreterare.

Hon mailar alla mail, ringer alla samtal och gör allt som jag anser att

jag inte hinner utan att få katarr och ilsket humör.

Konstigt men jag upplever ändå att jag har lika mycket att göra.


I morse hade vi kommunstyrelsemöte.

Ett annorlunda sådant.

Jag är glad att jag får vara med om både det ena och det andra så man

lär sig hur det fungerar det här med lokalpolitik.

Snabba kast.


På onsdag ska jag sitta nämndeman i tinget hela dagen.

Vi ska avhandla 5 olika brottsmål.

Ett blev just truket från dagordningen vilket var bra för min del då jag

hade anmält jäv till just det åtalet.


På torsdag ska Psykologi B kursen avslutas med ett inlämningsarbete

där man fördjupat sig i ett valfritt ämne inom ramen för psykologi.

Jag skriver om ett mycket allvarligt & destruktivt missbruk - sex.


Från helgen som var tar jag bland annat med mig ett löfte från Fredde.

Han lovade mig att den dagen jag gifter mig så spelar han på mitt

bröllop.

Jag vet inte om han kalkylerade med att det troligtvis aldrig händer

eller om han faktiskt menade det, hur som helst, det vore en ära :)


// Melinda


 



Ovido - Quiz & Flashcards