Alla inlägg den 18 juli 2011

Av Melinda - 18 juli 2011 12:07


Rikedom.

Vad är det ?

 

Trafiken här är helt vrickad!

När vi satt oss i bilen efter resan ner, på väg mot vårat blivande hem, tog

det inte länge förens både jag och syrran mådde illa.

Det var värre för henne i Lördags, men det var betydligt värre för mig igår.

Hetsen och alla snabba stop men följande lika snabba, ryckiga starter gav

mig en kallsvettig och obekväm känsla i kroppen.

Dessvärre har man inget annat val än att anamma körstilen och hänga på

rytmen som den är.

Jag genomlevde i alla fall två timmar i bilen igår, eftersom vi gjorde stop

i både Antibes och i Cannes.


Om Antibes var "all about boats" så var Cannes "all about cars".

Wow!

Jag är sällan imponerad av materiella ting.

Jag faller istället för intellekt och intelligens men när man omringas av

sånna sjuka rikedomar är det svårt att inte känna sig berörd på ett eller

annat sätt.

Jag kan inte låta bli att undra om de som strör pengar runt omkring sig på

till synes obetydliga ting också ger till andra. 


Igår varade våran utflykt från 13-23 på kvällen och jag somnade ganska

på stört när jag la mig.

I morse gick jag och syrran på ett riktigt skön 90 minuters morgonprom.

Nu ska vi ner och kolla in beachen här i Nice.

Jag skulle gärnna hitta nåt ställe där man kan varva sitt solande med någon

aktivitet.

Typ badminton, volleyboll eller annat.


Till mina kollegor:

Jag har ingen telefon som är vid liv.

Kan inte min pinkod, eftersom jag nyss bytt abbonemang och mobil.

Kanske kan Maya åka förbi hem till mig nån dag och gräva fram den?


// Melinda





                   

Ovido - Quiz & Flashcards