Alla inlägg den 24 juli 2011

Av Melinda - 24 juli 2011 18:11


Om & när vi möts,

så blir det just här.

 

Jag hade hoppats på en del och fick allt jag hade kunnat önska mig,

och mer därtill.

Mitt nya hem för denna vecka är paradiset på jorden per definition.

Förutom en eller två små detaljer som fattas mig just nu så har jag

för första gången hittat det stället på jorden där jag verkligen skulle

vilja bo.


Här finns ingenting av lyx och flärd.

Långt bort från storstädernas puls på den Toscanska landsbygden,

mitt i ingenstans, bland vinrankor, djur och olivträd hörs endast

tystnaden.

Jag tänker inte ens ge mig på att försöka vara kreativ och folmulera

ihop ett scenario som ni bara kan föreställa er.

Jag kan bara säga att jag har kommit hem, i den bemärkelsen att

jag är ingenting av en storstadsmänniska som person, men jag är allt

av den här platsen.

Jag ÄR lugnet och landet.


Dags att dra på lite med pensionsparandet, för i alla fall jag tänker inte

skrapa bilrutor fyra månader om året i resten av mitt förhoppningsvis

långa liv.

Vem vet, kanske är det här man avslutar sin resa så smångingom.

Ingenting är omöjligt.


// Melinda



       

  

   

    

Ovido - Quiz & Flashcards