Alla inlägg den 2 november 2010

Av Melinda - 2 november 2010 22:16


 

Det enda jag vet om den saken, är att inte tro att du vet nåt.

För du kan inte lita på nån där borta.


Gårdagen hade inte ett rätt.

I söndags pluggade jag rätt flitigt till mitt prov igår.

Vivvi, grannen kom förbi & förhörde mig på de kapitel jag skulle kunna.

Allt flöt på & jag kände verkligen att jag hade koll på läget.

Ett 30-tal frågor så som - hur bildar man ett AB, vad är revisorns främsta

uppgifter, vad menas med egenavgifter, vad beskriver räntabiliteten, och

så vidare kunde jag som ett rinnande vatten.

Då kommer provet.

Det första som händer är att min lärare frågar mig - har du med dig mini-

räknare?

Nä, varför skulle jag ha det...tänker jag, men säger bara trevande nej.

Sen följer en nästan två timmars plåga där jag inte har ett enda rätt.

Min uppfattning är att jag skrev ett matteprov, för jag blev tvungen att

använda miniräknare på alla utom två frågor.

Jag var så sämst så man kan inte bli mer dålig än jag var och jag rent ut

skämdes när jag lämnade in provet.

Till mitt lilla lilla försvar för att jag var en sån sopa, kan jag säga att

ingenstans hade jag fått nån indikation på att det skulla handla om att

räkna...å jag är inge bra på matte ju :(

Fan vad beskivken jag är!

Igår räckte i alla fall den starten på veckan för att jag skulle känna mig

som världens mest ensamma förlorare!!

Snyft!!


Min träning, suck!

Då ska ni få höra.

v 37                  2 pass

v 38                  1 pass

v 39                  2 pass

v 40                  0 pass

v 41                  0 pass

v 42                  3 pass

v 43                  1 pass

Ja så hela 9 pass på 7 veckor!!

Flitiga flickan... :/

Jag vet inte vad som har hänt.

Jag kanske har tappat min glans, min grej, för träning är verkligen

min grej.

Min hobby kanske man skulle kunna säga.

Nå väl, jag pallrade mig iväg till gymmet igår för att försöka bättra

på oddsen att få ett bra avslut på en annars pissig måndag.

Det gick helt okey, fast ser det ut som det gör för mig på tränings-

frekvensen så är man ju allt annat än stark.

När jag kom hem från träningen fick jag jordens huvudvärk vilket

resluterade i en citidon och godnatt kring åtta.

Sov i 10 timmar.


Idag har jag haft en rätt lugn dag på jobbet.

Ringt några viktiga samtal & svarat på lika viktiga mail.

Gått en lång prom med Jonna & hundarna på lunchen.

Ätit micropaj från druggen till lunch, toppat med en tonfiksburk för

extra intag av proteiner.

Protein är hemligheten till varför i alla fall jag alltid håller mig i hyffsad

form trots bristande träningstillfällen i perioder under året.

Plus att jag ju promenerar en hel del.


Träning idag igen.

Samma som igår fast andra muskelgrupper.

15 min uppvärmning (behöver god tid på mig att bli genomvarm)

45 min intensivt gymmande

25 min cardio på crosstrainern


Jag ska köra på ungefär så här hela veckan, fast ett morgonpass fredag

& vila till helgen.

Lika bra att sparka igång ordentligt!


Nu ska jag äta godis! (keso )

Godnatt!!



// Melinda


  


  


  


  




Ovido - Quiz & Flashcards