Alla inlägg den 7 november 2010

Av Melinda - 7 november 2010 20:25


 

Sanning eller konsekvens....?

Sanningen ger konsekvenser!


Jag längtar så innerligt till jul.

Jag brukar absolut inte vara speciellt sentimental och får inte alls lätt jul-

känslor.

Även fast juletider innebär väldigt mycket jobb, vilket jag är tacksam över

så ser jag ändå fram emot hela grejjen.

Doften, att familjen samlas, det röda, det vita och den speciella stämningen.

Jag har aldrig tidigare jobbat julafton och inte ska jag göra det i år heller.

Däremot har jag alltid åkt in på jobbet en sväng och bara kollat läget.

Ofta har jag levererat ut nåt presentkort i sista minuten, det är ju så på en

liten ort att alla känner alla så min mobil kan vara rätt påringt på julaftons-

morgon, vilket bara är charmigt, och jag är glad att en sån dag kunna ställa

upp på andra.

Ett träningspass av nåt slag är också tradition på julaftonsmorgon.

Man kan inte möjligtvis börja dagen på ett bättre sätt.

Människor är i största allmänhet vänliga och vid gott mod kring högtider.

Jag tror att det har med extra ledighet att göra, samt att man ges tid att

umgås med det bästa man har - sina nära.

Julen 2010 blir en höjdare :)


I helgen har jag vart ute en hel del med hundarna, härligt med snö!!

Jag träffade några av mina tjejkompisar på en fika i Gallerian i Lördags.

Två är på smällen, så jäkla söta är dem bägge två.

Dessutom är dem ju vuxna nog att vara ärliga om känslorna kring deras

graviditeter, hur det VERKLIGEN känns när kroppen tas över av hormoner

och förändras.

Det verkar vara både underbart härligt & riktigt jobbigt på samma gång.

Dessutom finns det en tredje person i min närhet som väntar...och det

lilla pyret har jag lärt känna redan från dag ett.

Jag fick se gravtestet när de själv fick veta om det, så det blir verkligen

en upplevelse, från start till mål =)

Sen får jag ju inte glömma Bella & Jim, det borde hända riktigt snart !!

Det verkar vara en riktig babyboom bland folk jag känner, och var enda

en av dem kommer klara det galant tillsammans.

De har stabila, långa förhållanden bakom sig så barnen i fråga är både

planerade och mycket efterlängtade.

Jag vet att jag har sagt att det kanske inte är något för mig..men visst

blir man som tjej påverkad när man följer sina vänner på så nära håll.

Fast jag är ju tillräckligt realistisk att veta att den tiden är först kommen

när det finns en person i mitt liv, sedan länge.

Där inte ens orkaner kan rucka det vi har.

Trygghet & stabilitet bygger en bra grund för att bilda en familj, det har

mina älskade vänner lärt mig, och det ska jag naturligtvis ta fasta vid.


Nu är det jag som ska fortsätta plugga för sen väntar ett maratonsnack

med BigSis över telefon :)



// Melinda



  


  


  


  


  


  


  









Ovido - Quiz & Flashcards