Alla inlägg den 25 november 2010

Av Melinda - 25 november 2010 21:44

 

There´s no end to the possibilities...


Tema Kärlek.

Mer än så säger jag inte om våran skyltning i år.

Men...den som känner mig vet ju att jag inte gillar krims krams &

sånt svammel så det är väl också en hint om vad som komma skall.

Från och med nu kommer det inte vara någon tävling i alla fall så då

får man väl konstatera att vi avslutde som vinnare 2009 och det

känns ju kul & ärofyllt.


Idag har jag tokjobbat sen fått massage & sen gått hem.

Vilat på soffan drygt en timme, roat råttan och nu också pluggat

en stund.

Dessvärre blev jag "tvungen" att avbryta studierna då jag fick slut

papper att skriva på.

Jag kan absolut inte läsa i boken rakt upp och ner för efter fyra

rader är jag i tankarna på morgondagen, helgen som kommer och

allt annat man kan tänka på förutom det som ögonen ser i text.

Därför behöver jag sitta med anteckningar hela tiden, stödord, &

meningar.

Kapitlet vi läser nu är by far det tyngsta hittils.

Det känns helt osannolikt att jag ska kunna allt detta på onsdag

nästa vecka.

Begreppen är otaliga och det är ett så jäkla brett kunnande som

ska in i huvudet.

OM jag nånsin kommer lära mig allt det här jag har framför mig

så kommer jag vara väldigt allmänbildad måste jag säga.

Då kan jag sitta och titta på Rapports ekonomisändning och ha

stenkoll på vartenda ord om svensk & utländsk valutapolitik och

det ekonomiska världsläget.

Då vet jag exakt vad de surrar om när man hör om Reporäntan,

den importerade inflationen & hur finanspolitiken balanseras för

att avhjälpa lågkonjunkturer.

Att samhällsekonomiska system skulle komma att kännas kul &

intressant är något som jag minst anande att jag hade i mig.

Till och med den person man står närmast kan man lära känna

ytterligare lite till. 


I morgon är det ju som bekant fredag.

Jag ska jobba både lördag och söndag en hel del.

Jag har inte tränat sen i söndags, men träningsvärken i benen

har just släppt.


Jag vill ta mig upp och träna innan jobbet i morgon typ 06 men jag

vet så väl att det inte kommer att hända.

Jag vet inte hur det är med er, men jag är SÅ fruktansvärt morgon

trött nu.

Det är en kamp att stiga upp varenda morgon.

Igår morse sa jag till min säng - jag saknar dig redan, när jag till

slut efter en del snoozande var tvungen att lämna himmelriket.

Sen är jag ju lika kvällstrött också.

Är det normalt ?

Nu ska jag fika.





// Melinda


  


  


  



Ovido - Quiz & Flashcards