Alla inlägg den 5 februari 2010

Av Melinda - 5 februari 2010 11:26


 

När jag gör det vet jag exakt vad jag får,

och det är lika bra varje gång!

 

Är inte i ett härligt träningsstimm just nu.

Jag känner mig mentalt stark och brutalt motiverad.

Min höft och min rygg är inte bra men jag lyckas sätta den smärtan på ett

annat ställe än på näthinnan när jag tränar.

Och förresten så är det ändå mest ont de timmar jag inte aktiverar mig, alltså

mellan passen.


I veckan har jag haft en strike på 4 pass på 4 dagar.

Spinning 45

Body pump 60

Spinning 45

Body pump 60


Jag märker otroligt stor skillnad på hur mkt jag skjutit fram min mjölksyretröskel

på bara 6 Body pump pass frän det första jag gjorde för 3 veckor sen.

Första passet med styrke jag någonsin kört utanför gymmet var ett rent helvete.

Konstant syra, mentalt sjukt jobbigt.

Tänkte lägga ner helt och aldrig göra det igen men jag lyssnade på Emma som sa att det tar lite tid för kroppen att vänja sig vid den sega uthållighetsträning som Body pump är.

Själv är jag ju van att explosivt jobba några sekunder för att vila och så vidare.

I onsdags gick det underbart bra.

Visst jag är ju klen som en räka men jag tyckte för första gången att det var kul och dessutom så känner jag att det ger.

Jag tränar ju för att hålla formen och må bra så det får inte vara nåt lullande.

Då kan man ju stanna hemma och se film eller nåt.


I helgen ska jag vila.

Mest troligt.

Är väldigt sugen på ett kombinationspass på Söndagkväll men jag ska nog hejda mig lite.

Har i alla fall gjort upp nästa veckas träningsplan och det blir ett dubbelpass på onsdag.

Jag ser med förtjusning fram emot att få pressa mig till det yttersta!!

Dessutom har jag nästan en vecka på mig att i huvudet bestämma mig för att det kommer gå lekande lätt.


Sommaren 2007 bodde vi på hotellet på rum nummer 313.

Det blev förresten 11 månader på det där rummet.

Under den tiden gymmade jag hårt och beslutsamt.

Inte av nån särskild anledning.

Jag var biten bara av att se hur bra form jag kunde komma till att hamna i.

Det gick hyffsat.

Ibland tittar jag på bilderna och motiverar min träning med att komma ihåg diciplinen och viljan jag hade då.


Jag önskar alla en trevlig helg.

För mig blir det att spendera lite tid med älskade Julien.

Jobb, måste bokföra hela Januari innan helgen är slut.

Stänga året 2009 i programmet och i huvudet.

 

 







// Melinda







    



  






Ovido - Quiz & Flashcards