Alla inlägg den 2 mars 2010

Av Melinda - 2 mars 2010 16:15



 

Börjar dagen med att köra in i en snöhög.

Vem fan har skottat ut snö i min körbana?

 

Okey, den kanske var vid sidan om vägen men när mina

vindrutetorkare la av var det ju onekligen svårt att se det.

Resultatet blir att jag missar ett viktigt läkarbesök i Sunderbyn.

Jag ringer dit och förklarar att jag inte hinner till min tid och tycker

att hon doktorn kan ju ringa mig i stället, eftersom det måste vara

100% bättre att tala på telefon än INTE ALLS.

Men det har hon inte tid med.

Inte ens på MIN tid har hon tid att ringa mig.

Vad är det för fel på systemet, folket, ALLT?!


Sen jobbar jag som en jude på kontoret, det bränner i tangentbordet

när jag smattrar på med att bokföra hela februari.

Nöjd som fan är jag när jag redan innan eftermiddagspromenaden med

Rally blir klar och drar ut månadsrapporten.

Varje gång jag gör det, det vill säga en gång i månaden klingar de ord i

mitt huvud som Anders inprintat redan från mitt första blad i bokförings-

branchen...KOM IHÅG, MOMSRAPPORTEN FÅR ALDRIG MISSTÄMMA MED MER

ÄN FEMTIO ÖRE!

Min rapport för Februari 2010 diffar med 7997,20 :-

Om jag nu efter två timmars letande hade hittat felet vore väl dagen inte

sån katastrof trots allt men nä.

Jag har inte gjort nåt fel, ändå är det ett jävla stort fel rakt framför mig.

Sen är jag sötsugen som aldrig förr.

Måste ha choklad och det omgående!



Sa jag att båda mina framdörrar på bilen har frysit.

Är det snyggt att hoppa in i sitt eget baksäte?

 



// Melinda - hopplös



  








Ovido - Quiz & Flashcards