Alla inlägg den 23 mars 2010

Av Melinda - 23 mars 2010 20:04



 

 

Idag har jag breddat mitt seende med ny information.

Jag har tuggat tung teori hela dagen och kommit hem

med någonting så viktlöst och lätt som kunskap.

 

 

Jag blir ALLTID sötsugen på kvällarna.

Jag ger lika ofta efter för kroppens vilja.

Just nu är det mörk choklad med smak av lakrits.

Smakar sådär, men det är supersött och dämpar behovet.



Jag har spenderat min dag på Nordkalotten hotell & konferrensanläggning

ute vid Kallax flygplats i Luleå.

Där har jag tillsammans med ett trettiotal andra människor haft förmånen

att via Svenskt Näringsliv fått gå en utbildning i våra lagstadgade föräkringar

och icke lagstadgade, så kallade avtalsförsäkringar för arbetsgivare att veta.

Det är inte en LITEN djungel kan jag lova.

Jag har bland annat fördjupat mig i vårat nya pensionssystem men också dykt igenom det gamla som en gång bar våra förfäders avgångsverderlag.


Det gamla systemet byggde på att varje kvinna födde minst 2,5 barn i snitt

under sin livstid för att bära upp de generationer som med all rätt vid 65 skulle

läggan hatten på hyllan.

Idag föder vi brudar inte mer än 1,6 unge i snitt per person under våra liv och

det duger inte, därav ett nytt pensionssystem som inte längre är beroende av

befolkning under ifrån.


Själv har inte jag eller flertalet av mina jämnåriga vänner (30 plus) bidragit

med nån endaste unge.

Tacka vet jag William & Albin :-)



Rally har spenderat sin dag med supermysiga & fina Jonna och hennes Akilles.

Akilles är ett litet skräp precis som Rally, med en fantastiskt glad personlighet.

Han är bara 7 månader, ivrig, otroligt social och världens sötnos!

Det har blivit rätt många dagliga promenader med dem sista tiden till våran glädje.

Ett mycket trivsamt sällskap för både mig och Rally!


Imorgon ska Rally dessutom få åka hem till hans tjej, Tekla.

Jag kan inte ens säga hennes namn här hemma, alla vet att man får bara säga

hennes namn med stavelser, ALDRIG uttala det högt för han får fullständigt

fnatt!

Jag orkar bara lyssna på hans ylande i max tre minuter så jag brukar säga vars

vi ska när jag glider in vid "årets korsning " i byn där de bor.



Jag har hittils packat exakt 5 flyttkartonger.

I nya laggen har jag skruvat lös gardinfästen kring fönster för att förbereda

inför tapetseringen.

Sen har jag tagit bort alla handtag på köksluckor och garderober samt lyft av

alla dem som ska målas.

Velar mellan svarta eller vita garderober.

Jag ska spackla för första gången, tror jag kommer göra ett galant jobb för

man kan i princip inte misslyckas, hålen är i storlek med myggbett.

Fick veta att jag har granne under mig som är grini´.

Och att Björn tydligen blir min våningsgranne istället för hans mamma.

Han är en ung, söt kille som verkar kommit upp bra på torra land efter att ha

hamnat i kölvattnet med lite halvkass flytväst.

Jag tror säkert vi kommer låna en och annan deciliter mjöl av varandra (kall öl)

då och då :-) 







// Melinda




  

Ovido - Quiz & Flashcards