Alla inlägg den 11 mars 2010

Av Melinda - 11 mars 2010 08:21



 

 

I veckan har jag inte använt min arbetstid till

särskilt mycket arbetsrelaterade moment.

Jag har minst sagt varit väldigt disträ.

 

 

Den här flytten tar kål på mig och jag har varken börjat packa eller

bära en en endaste pryl ännu.

Men i mina tankar är jag mitt uppe i det kaos av saker och tunga lyft

som det innefattar att byta station på sitt liv.

Idag är det tapetmöte.

Jag har äntligen en plan, efter timmar av grävande har jag nu tapetserat

klart mitt nya hem, åter igen i huvudet alltså.

Nu behöver bara allt klaffa.

Det att mina valda tapeter går att få tag på, att de inte kostar 2500:-

per rulle helst :/ och att det kan levereras senast mitten på nästa vecka.

OM allt flyter på så här långt ska jag åka iväg och hämt upp nycklarna till

den nya lägenheten idag, bara för att kunna åka dit och grunna.


När jag flyttar in om ett par veckor kan jag tangera mitt sjunde boende

sen jag flyttade hemifrån.


Lejonsgatan     ca 3 år

Häradsvägen    ca 3 år

Posttornet        ca 3 år

Rum 313          ca 1 år

Stenvägen        ca 2 år

Parkbälstes      ca 1 år

Kyrkogatan ........? år


Av dessa har jag varit sambo i 12.



Träningsledigt i dag efter tre tuffa dagar av kondition, styrke

och uthållighetsträning.

Mina ben känns som stockar.

Det känns i kroppen när jag spinner att lungorna vart ur form.

Det rosslar lite och de djupast andetagen när jag når en riktig

pulstopp är svåra att ta.

Jag får plocka ner pulsen med små ymninga andetag istället.

Gårdagens cykelpass var i alla fall en höjdare, bra pump i både

mina ben och i högtalarna!


Jag fick ett mess av en kille i förrgårkväll med frågan, hur är formen?

OM jag vågar ska jag ta nån bild på rådande dagsform.

Är ju en sak att lägga upp en bild när man helt klart är i riktigt bra

form, men någonting helt annat när man bara kämpat på som en annan

motionär under det senaste åren.

Dock måste jag säga att jag bortskämt nog alltid lyckas hålla nån typ

av hyffsad året runt form.

Jag har alltså aldrig någon beach 20..... panik eller liknande.

Förut tränade jag på ett helt annat sätt, då var kroppen, det fysiska

som ögat kunde se min målbild och min referenspunkt.

Nu vill jag må bra, använda träningen för att bli strarkare och mera

uthållig i mitt dagliga liv, kan vara bra när man ska börja slita med att

flytta en soffa eller en säng med mera :-)


Nu är det frukost för mig, har just kokat ägg.

Ska tipsa om att alla som besöker oss på salongen idag får boka en

djuprengörande ansiktsbehandling till 100 kr rabatt i och med att vi

har ett jippo med en leverantör.

Ska man någonsin ta en porrengöring är det hög tid just NU, innan

påsk, innan man börjar vara ute i solen för att få den hållbara fina

brännan i vår och sommar.

Ingen målar ett hus utan underarbete :-)

På hemsidan finns info om behandlingen, den heter "ren och fräsch".

www. hudverket.se

Denna behandling passar lika mycket honom som henne, själv skulle

jag bli mäkta impad om jag träffade en kille som sa att han vart och

tagit en fräsch behandling :-)








// Melinda

 

 



  

    

Ovido - Quiz & Flashcards