Alla inlägg den 21 april 2010

Av Melinda - 21 april 2010 21:51


 

Jag har lust att fråga honom rakt ut.

Men jag gör det inte, aldrig att jag gör det.

 


Igår hann vi precis in genom dörren hemma så fick vi trevligt besök och en

jättefin present av Sarah och Albin.

Albin är en riktig goskit till unge!

Ulle som umgås väldigt mycket med Albin och hans familj har som stående

att alltid dra Albins senaste kommentarer eller funderingar för oss andra

när vi ses.

Han är liksom en lill legend.


Jag har åter igen stolt bockat av ett bra träningspass på gymmet.

Har man hittat en intresserad & rolig träningskompis blir det så mycket

mera givande, och en hel dos av nytt lärande.

Imorgon samma tid (11.00) och samma kanal (Nova) ska vi köra vårat

andra benpass tillsammans.

Det är så roligt att prata träning med någon som faktiskt håller på med

samma gren och har ungeför samma syn.

Oftast blir det mest gäsp till svar om man försöker snackar övningar med

en soffpotatis.


Idag har jag fått avbryta min arbetsdag abrupt när min mage fick

storkaos på eftermiddagen.

Från ingenstans på tio minuter förvandlas en vanlig dag till ett helvete.

Katarren snodde tre timmar av min arbetsdag och det är inte bra ännu.

Som ett litet försök till smärtlindring här på kvällskvisten tog jag ett bad.

Det var svinigt skönt och jag kommer säkerligen bada massor, nu är jag

glad att jag faktiskt slängde in det där badkaret trots allt.

Klart tände jag ju doftljus och hade i Decleors badolja.

Kommer ränta på bra med slagg ur kroppen de närmasta dagarna.

Detox!


Ikväll när det värsta magsvidet hade lagt sig, så det gick att hålla kroppen upprätt tog vi en skön långprom i mera lunkande tempo så att Rally skulle

få aktiveras.

Nu när barmarken tinar fram verkar det röra sig smådjur lite här och där

för min råtta hade full sjå med att jaga vad som förmodligen var andra

men betydligt mindre råttor. Blääää!


Det finns en grej som en kille måste veta.

När en tjej har klätt upp sig, inför en middag, fest eller liknande så är det

absolut obligatoriskt att en kille i hennes närhet, som hon dejtar, är

tillsammans med eller bara träffar spontant talar om för henne hur vacker

eller fin hon är.

Det FÖRSTA han gör!

Nu hoppas jag ju att han också tycker det helt ärligt men det är i vilket fall

ovidkommande.

Jo killen kanske har ny Tigerkostym och den är skitsnygg, eller ny klocka på

sin arm och den är grymt fin, MEN...

Capice??


Exempel....

Tjejen är på fest, har lockat håret, svidat upp sig i klänning med alla de

rätta attiraljerna, in kommer killen.

Hon väntar förväntansfullt...och väntar....och väntar.

Efter tre minuter av kallprat kläcker han "ser du int att jag har klippt mig?!"

Hon tänker...ser du för fan inte att jag har ansträngt mig i flera timmar

för att du ska tycka jag är vacker, du får då sova själv inatt!

Hon säger....jo men titta, det var ju jättefint, gud vad fint, verkligen fint,

verkligen!



Jag har slingat håret två gånger, är nu mera inte kategori mörk.





// Melinda




 

 

  

Ovido - Quiz & Flashcards