Alla inlägg den 12 april 2010

Av Melinda - 12 april 2010 22:23


 

Jag tror banne mig killarna börjar få vårkänslor nu.

Det verkar lite så...

 

 Exakt just nu så möter två vuxna män varandra.

De har båda ett behov att tillsammans med den andra bygga upp den bro

som raserats mellan dem av yttre och inre åverkan.

Ingen kan klandra mig för att jag är nyfiken på vad kommer upp på agendan.

Jag får en stark känsla i magen att jag inte vill veta i princip någonting alls.

Men jag vet ju själv varför.

 

Jag skriver ju aldrig om vad jag äter eller så, det är rätt ointressant men en

sak som jag aldrig skulle kunna tänka mig att vara utan, och det som jag

desperat försöker få tag på av nån träningskompis om jag gud förbjude fick

slut innan jag hunnit skaffa nytt är, proteinpulver men vaniljsmak.

Jag använder det i mix med annat för att göra en måltid mera mättande och

mera fördelaktig för att hålla trim på kroppen.

Protein är ju överlägset det bästa näringsämnet, måltider med högt protein-

intag gör mig mätt länge och ger min mage bättre balans för den är annars

oftast ute på de sju haven.

Jag äter tex aldrig en tallrik med youghurt utan en deciliter pulver i och jag

kokar aldrig havregrynsgröt utan att vispa ner ett mått på slutet.

Idag hittade jag en ny favorit, och gott var det.

Smakar som när man var liten och ibland fick en klick glass i soppan :-)

Man kan dricka den i glas/shaker eller äta den som soppa i skål och helt

plötsligt blev nyponsoppan full av muskelbevarande proteiner som jag vill ha

i kroppen när jag lägger mig för natten.










Nattis  // Melinda



  


  


Ovido - Quiz & Flashcards