Direktlänk till inlägg 13 april 2011

Att lägga pussel.

Av Melinda - 13 april 2011 21:33


Det är viktigt att vara

sann mot sig själv.


Idag har varit en bra dag.

En sån har jag alltid om inga problem uppstår.

Alltså om inget oförutsett händer, och allt går som jag hade planerat så

är det helt enkelt en bra dag.

En dålig dag är tex när nån ringer eller mailar mig på eftermiddagen och

säger - visst vet du att vi har möte ikväll ?!

Jag gillar inte hastiga och lustiga oplanerade saker som inskränker på

min dagsplanering.

Jag har inget utrymme för att kasta in någonting i kalendern utan att

det tar från någonting annat, och då pratar jag inte om nåt TV-tittande.


Jag steg upp ovanligt sent i morse, inte förens 7.15

Efter att ha storhandlat hos Fransson blev det frukost och plugg fram

till 11.

En timmes promenad och skola efter det.

Sen lunch, vid klockan tre, lite jobb och en fotbollsmatch mot Rally uppe

på centrumskolan för att sen knata hem i ytterligare en timme. (lunk)

Ofta tar vi en rejäl omväg när vi ska hem så att det tar en timme på

den lilla sträckan som annars tar tio minuter.


Det är ingen prestige i mina hundpromenader.

De får gå hur långsamt som helst.

Det är inte min träning utan hundens tid att aktivera sig och jag anser

att det är bra träning att han får sniffa runt och ta upp spår och träna

huvudet.

Så jag har inte gått 120 minuters tempowalk idag, utan 2 timmars mys

prom med lukt och pisspauser (inte jag)


Däremot har jag ikväll tagit ett skönt gympass som jag är nöjd över.

Imorgon MÅSTE jag få klart ett skolarbete under dagen, för det är

deadline på fredag morgon och på kvällen är det åter igen ett möte.

Jag har två lektioner i morgon och där går 3 timmar bort att jobba

med uppgifterna, plus lunchpromenaden på en timme.


Ofta kan jag göra en grov skiss över nästa dag så jag ser att allt "ryms"

som måste in där.

Blir det för trångt får jag ta bort träningen i första hand, och det har

jag ju gjort i två månader nu nästan helt och hållet med något enstaka

undantag, fram tills förra veckan då jag insåg att tränigen håller mig

i schack att orka med alla mina måsten.

Det håller inte att inte röra på sig.


Min torsdagsskiss:


06.15 uppstigning, ut med Rally, frukost.

07.30 går till jobbet, byter om till skolan, lämnar Rally med syrran.

08.20 Lektion

10-11.15 Svarar på jobbmail.

11.15 Lunch plus promenad.

12.30 Ombyte för skola

12.40 Lektion

14.00 PLUGGA !!

16.00 Går hem/omväg

17.00 Träning gym & spinning

19.00 Dusch, ombyte, Gainer.

20-00 Möte på Valhall.

??.....ZZZZzzzz


Nu återstår bara att se hur mycket av planeringen som faller på plats :)

Några soliga bilder från dagen som varit, följer nedan.


// Melinda


 


 


 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Melinda - 25 december 2011 20:53

  Varför kan man inte stanna tiden ? Behålla känslan.   Hemma hos min lillasyster i Öjebyn. Villan är en dröm. Superfint, superfräscht! Trevlig planlösning och plats för alla. Julien verkar stormtrivas med sitt rum.   Julaftonsmor...

Av Melinda - 17 december 2011 13:19

  Never mind, I'll find someone like you. I wish nothing but the best for you, too.   Jag ska fatta mig kort En person jag träffade på gymmet för en tid sen sa, efter en diskussion om att det ibland är svårt att ta sig iväg och träna, - "de...

Av Melinda - 3 december 2011 11:58

  Timeout Regression.   Veckan som snart har passerat till fullo, har innehållt trevliga möten, andra mera obligatoriska möten, julmat (nu börjas det) , och ett ungdomsdisco i nattklubben på hotellet. Med mera. Jag förtjänar inte att kä...

Av Melinda - 24 november 2011 16:06


  Man måste lita på, att saker faller på plats.   Jag måste ta en paus från jobbandet en stund. Jag finner en märklig ro i att skriva. Undrar om det bara är jag.   Igår kväll samlades vi hos Lotta. Vi tittade på resor och åt. Jag...

Av Melinda - 22 november 2011 10:21


  Time itself is so obscene. Time itself don't mean a thing.   Och på den tjugotredje dagen tränade hon. Efter en träningsfri svit om tjugotvå dagar bröt jag upp mitt latmaskliv till förmån för ett pass på gymmet i går kväll. Jag är eg...

Ovido - Quiz & Flashcards