Direktlänk till inlägg 11 juli 2011

Addict.

Av Melinda - 11 juli 2011 14:34


Plötsligt händer det.

 

Helgen har passerat.

Fredag kväll spenderades med min jycke på en fotbollsplan.

Han är GALEN i fotbollar och grym på att spela.

Faktum är att han blir bättre och bättre i sitt passningsspel ju mer vi håller

på.

Det är sant!

Tidigare kunde han bara köra rakt fram med bollen men nu fattar han att

svänga och komma tillbaka.

Han är något söt när han med nosen hämtar alla bollar jag skjuter iväg &

det är superbra aktivering för honom.

Ska lära honom att dribbla mellan konor också =)

  


I lördags jobbade jag butik tillsammans med min syster som gjorde ett in-

hopp på sin semester.

Hon var helt slut efter ledigheten, det tär visst på att vara ledig och ränna

runt.

Tacka vet jag jobb och vardag ;)

Efter arbetet tog vi en prom hemåt för att småbörja med förberedelserna

inför kvällen.

Lotta och Lars hade sin årliga altanfest och jag planerade att komma dit

kring 18-tiden.

Väl hemma blev det som skulle bli en femmas blund, ett par timmars sömn

vilket gjorde att jag kom först kring 21 till festen.

Vi hade supertrevligt och drog ner på stan vid halv tolv eller nåt sånt.

Väl inne satt vi oss i första bästa tält, och där blev jag kvar.

Det var så mycket jag såg av området.

Det kom hela tiden nya härliga människor så jag tog mig aldrig vidare.


Igår drog vi ut på en långprom som skulle avslutas med att jag skulle köra

hem bilen som var kvar hos Lotta sen kvällen innan.

Istället hamnade jag på en mycket trevlig spontanmiddag med ett glas vin

i strålande kvällssol på campingen tillsammans med Linda, Jespan, Tatiana

och tillhörande barn.


Idag har jag varit "ledig" dvs inte schemalagd.

Jag skulle bara göra deklarationen och kolla mailen men blev som vanligt

i jobb betydligt längre än planerat.


Resten av min dag bör innehålla plugg & träning.

Jag är jätte gymsugen!

Rumpa, mage & biceps står på mitt schema idag.

Men det blir ett sent kvällspass om det blir nåt alls.

Tappade lusten när jag var där sist och stod som fångad av en stormvind i

ett hav av fläktar.

Luft i all ära, men det är varken skönt eller sunt i mina ögon att stå och

träna i blåsväder.

Jag blir svintorr i ögonen och halsen och för MIG är det inte en bra lösning.

Hellre svettas jag som en gris, det är ju trots allt träning man håller på

med när man är där.

Jag kan bli lite konfunderad över klagomål på att det är varmt och just

svettigt, som man hör på gymmet och främst i spinningsalen titt som tätt.

Jag vet inte hur andra tänker men för mig är just det, själva poengen.

  


Jag har fotat några vardagsbilder som jag lägger upp.

Bland annat en liten mini, mini fågelunge, som vi sprang på och nästan

över på strandpromenaden för någon dag sen.

Jag har aldrig sett en så liten fågel!

Den hade uppenbarligen trillat från ett bo och kunde inte ens flaxa.

Vad ska man göra ???

Finns det nåt SOS birdienummer ??

Jag gjorde ingenting, tänkte att naturen får ha sin gång.

Jag ville ju egentligen ta hem han så klart.

Jag älskar fasiken nästan alla djur, alla med päls i alla fall.

Jag skulle troligtvis börja böla om jag träffade hundvalpar.

Jisses.


Dessutom fotade jag mina parfymer som jag använder just nu, bara för att

jag är så himla nöjd med mina val.

Dagsparfymen blev jag tipsad om, och den är kanon!

Den heter ju "Fresh Laundry", låter kanske inte så spännande med nytvättade

kläder men just den doften är bara så, ja fräsch helt enkelt.


Ha en fin måndag kväll vänner :)


// Melinda


         

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Melinda - 25 december 2011 20:53

  Varför kan man inte stanna tiden ? Behålla känslan.   Hemma hos min lillasyster i Öjebyn. Villan är en dröm. Superfint, superfräscht! Trevlig planlösning och plats för alla. Julien verkar stormtrivas med sitt rum.   Julaftonsmor...

Av Melinda - 17 december 2011 13:19

  Never mind, I'll find someone like you. I wish nothing but the best for you, too.   Jag ska fatta mig kort En person jag träffade på gymmet för en tid sen sa, efter en diskussion om att det ibland är svårt att ta sig iväg och träna, - "de...

Av Melinda - 3 december 2011 11:58

  Timeout Regression.   Veckan som snart har passerat till fullo, har innehållt trevliga möten, andra mera obligatoriska möten, julmat (nu börjas det) , och ett ungdomsdisco i nattklubben på hotellet. Med mera. Jag förtjänar inte att kä...

Av Melinda - 24 november 2011 16:06


  Man måste lita på, att saker faller på plats.   Jag måste ta en paus från jobbandet en stund. Jag finner en märklig ro i att skriva. Undrar om det bara är jag.   Igår kväll samlades vi hos Lotta. Vi tittade på resor och åt. Jag...

Av Melinda - 22 november 2011 10:21


  Time itself is so obscene. Time itself don't mean a thing.   Och på den tjugotredje dagen tränade hon. Efter en träningsfri svit om tjugotvå dagar bröt jag upp mitt latmaskliv till förmån för ett pass på gymmet i går kväll. Jag är eg...

Ovido - Quiz & Flashcards