Direktlänk till inlägg 12 juli 2011

Att spånskriva...verkligen.

Av Melinda - 12 juli 2011 11:22

 

Jag är ett skåp.

Ja just nu i alla fall, för en av sakerna jag bara måste göra innan fredag

är att lämna in sista uppgiften i svenska B kursen.

Jag har dragit ut på det allt för länge men nu är jag alltså på banan.


Uppgift 6 c.

Kreativ skrivuppgift.

Beskriv dig själv som ett skåp.


Oj herre.

Jag anar att det som följer nedan inte kommer låta klokt, på en fläck.

Ha överseende, eller testa själv!


**************************************************

************************************

På utsidan är jag en stark, klar färg.

Troligtvis cerise eller kornblå.

Jag har ben som trots att de kan se rangliga ut, ändå står väldigt stadigt.

De står faktiskt så stadigt att man kan tro att de är ett med marken det

står på.

Det här skåpet är inte som andra för till skillnad från de skåp som är stöpt

i en fast form så kan detta ändra sin fysiska skepnad.

Det växer, ofta och mycket.

Jag vet inte själv hur högt eller brett det kommer bli, men troligtvis rätt

många våningar till.

Det är inte så lätt att ta sig in i det här skåpet.

Det har dubbla lås och massa koder.

I princip ingen tar sig in, någongång i historien har inte ens jag själv tagit

mig in här.

Men OM nån skulle ta sig in, så finns det 4 små rum.


På bottenplan i knähöjd ligger maskinrummet.

Här finns allt man kan behöva för att klara sig, om olyckor är framme eller

om man måste sätta plåster på nåt sår.

Lappa och laga. Bita ihop.


Ovanför har vi kontoret.

Här ligger kalendern och en massa papper.

Här är det alltid ett ordnat kaos.

Du skulle tro att allt va huller om buller, men om du tittade noga så skulle

du se allt allt är systematiskt ordnat, och du skulle förstå att här är det

inget som faller mellan stolarna. 

Om de två ovanliggande rummen är stökiga så är det ännu mera ordning

och reda just här.


På tredje våningen nerifrån är det helt tomt.

Fast det finns jättemycket plats.

Hela detta rum är inrett i rosenröda färger, som skiftar efter årstid.

Det kan både blomma, ha knoppar och vara ganska visset, om ingen

vattnar.

Kodord krävs för access, och en livvakt står strategiskt utplacerad i

rummet ovanför.


Högst upp, på översta våningen, i en låda, har jag samlat alla intryck.

Av alla jag mött.

Här analyseras och bedöms man efter ärlighet och grad av lojalitet.

Här trycker man också på gasen eller bromsen.

Det finns ingen koppling, man går antingen framåt i full fart eller så står

man still.


Både insidan och utsidan är vadderad.

Det är inte gjort av något hårt material, även om man kanske lätt kan

tro det.

Och om något annat skåp i närheten tappar balansen så kastar jag mig

handlöst på backen för att ta emot och dämpa dess fall.


**************************************************

**********************************


// Melinda


 

 
 
Ingen bild

Ida N

12 juli 2011 19:41

Men fi fanken vilken super-duper bra beskrivning!!!
Detta är vad jag kallar kreativitet!!! Skulle aldrig kunna komma på en sån bra föklaring, jag tror dig, du är ett skåp! I alla fall i detta inlägg ;-) klockrent!

Melinda

13 juli 2011 10:20

Du är så otroligt positiv och det smittar av Ida !! Önskar Dig en skön semester , kram ! Tack förresten ;)

 
Ingen bild

Big Sis

12 juli 2011 23:53

Väldigt kreativt, och djupt personligt. Mycket att läsa mellan raderna. Det får du garanterat MVG för!

Melinda

13 juli 2011 10:21

Nu är det bara Historiekurserna kvar, men de räknar jag med att Ni backar upp mig i, ni som kan =)

 
J

J

14 juli 2011 15:21

Håller med, klockrent :)
Undra hur man själv skulle beskriva sig som ett skåp.. måste klura på det. :)

http://lovaspappa.bloggplatsen.se

Melinda

14 juli 2011 22:38

Det var faktiskt inte helt lätt, i alla fall inte om det skulle bli mer än ett par rader =)
Tack så hemskt mycket iaf !! // M

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Melinda - 25 december 2011 20:53

  Varför kan man inte stanna tiden ? Behålla känslan.   Hemma hos min lillasyster i Öjebyn. Villan är en dröm. Superfint, superfräscht! Trevlig planlösning och plats för alla. Julien verkar stormtrivas med sitt rum.   Julaftonsmor...

Av Melinda - 17 december 2011 13:19

  Never mind, I'll find someone like you. I wish nothing but the best for you, too.   Jag ska fatta mig kort En person jag träffade på gymmet för en tid sen sa, efter en diskussion om att det ibland är svårt att ta sig iväg och träna, - "de...

Av Melinda - 3 december 2011 11:58

  Timeout Regression.   Veckan som snart har passerat till fullo, har innehållt trevliga möten, andra mera obligatoriska möten, julmat (nu börjas det) , och ett ungdomsdisco i nattklubben på hotellet. Med mera. Jag förtjänar inte att kä...

Av Melinda - 24 november 2011 16:06


  Man måste lita på, att saker faller på plats.   Jag måste ta en paus från jobbandet en stund. Jag finner en märklig ro i att skriva. Undrar om det bara är jag.   Igår kväll samlades vi hos Lotta. Vi tittade på resor och åt. Jag...

Av Melinda - 22 november 2011 10:21


  Time itself is so obscene. Time itself don't mean a thing.   Och på den tjugotredje dagen tränade hon. Efter en träningsfri svit om tjugotvå dagar bröt jag upp mitt latmaskliv till förmån för ett pass på gymmet i går kväll. Jag är eg...

Ovido - Quiz & Flashcards