Direktlänk till inlägg 14 juli 2011

Senaste nytt på 7:an.

Av Melinda - 14 juli 2011 22:45


Don´t kill the messenger.


Just nu är det storbråk utanför mitt sovrumsfönster.

Rally blir svinorolig när folk skriker.

Jag är inte heller speciellt bekväm.

Det är en sak att småungar under 20 ballar ut i fyllan och härjar men

det här verkar vara lite allvarligare än så.

Det har uppenbarligen hänt något mellan detta, lite äldre gifta paret.

Bilden börjar klarna eftersom jag hör allt så bra, ja hela kvarteret hör

nog.

Det är väl i och för sig bra, att andra äldre får se att det faktiskt inte

bara är vi ungdomar (om jag får rymmas i den kategorin) som lever

om.

Däremot ligger det alltid en massa smärta och sårade känslor i alla

diskussioner av det här slaget och det är aldrig kul, för någon.


Idag har jag varit en förvirrad själ.

Jag har haft svårt att orgnanisera mig och jag har "post-it" lappar i

hela huvudet.

Jag kan i alla fall bocka av att jag har skaffat en resväska och att jag

har hämtat ut kortisontabletter till Rally OM någonting skulle hända.

Jag kommer skicka med ett halvt apotek med bra ha saker till Janne

och Carola i morgon :S

Fast inget kommer ju ändå att hända.

Det FÅR bara inte hända något.


Igår var jag ner en sväng på hotto, och kollade in Valhall Nightclub.

Det blev en kort och städad kväll.

Jag tar alltid taxi hem fast jag bor 5 minuter bort.

Antingen så har jag alldeles för obekväma skor, eller så är det kallt.

Igår var det både och, tyckte jag.

Av nån anledning fick jag inte betala min bilresa till den trevliga taxi-

chauffören.

Otippat schysst.

Han hade också hund, eller hade haft men den hade gått bort efter 15

år.

Bara folk som har haft hund förstår hur fäst man blir och hur fin

kommunikation man kan ha med sin bästa vän på fyra ben.


Ikväll har jag ock Rally strosat på ute i över två timmar.

Superhärlig kvällspromenad med strålande sol.

I morgon börjar jag jobba 08.

Fram till lunch ska jag jobba bort det jag måste göra sen ska jag bara

packa, ha qualitytime med råttan och göra mig i ordning för semestern.

Jag måste också "scana" in mitt pass och körkort och maila det till

syrran.

Gahhhh, sånna där teknikaliska överkurs-kunskaper vet jag absolut inte

hur man gör.

Så därför måste jag också hitta nån som kan hjälpa mig...kan du ?? :)


God natt från mig.


// Melinda


   

 
 
Ingen bild

Maggan

15 juli 2011 22:38

Trevlig resa! Visst var det Franska Rivieran? om så, har jag varit där ...helt underbart. Måste säga att jag är jätte AVIS!/Kram

Melinda

16 juli 2011 06:55

Tack Maggan !! Hoppas du själv hinner med att njuta i sommar, oavsett om det är på orten eller någon annanstans :) Jo en vecka på Franska solkusten, och en vecka kring Toscana i Italien, kan bli ett och annat besök på någon vingård ;) // Kram Melinda

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Melinda - 25 december 2011 20:53

  Varför kan man inte stanna tiden ? Behålla känslan.   Hemma hos min lillasyster i Öjebyn. Villan är en dröm. Superfint, superfräscht! Trevlig planlösning och plats för alla. Julien verkar stormtrivas med sitt rum.   Julaftonsmor...

Av Melinda - 17 december 2011 13:19

  Never mind, I'll find someone like you. I wish nothing but the best for you, too.   Jag ska fatta mig kort En person jag träffade på gymmet för en tid sen sa, efter en diskussion om att det ibland är svårt att ta sig iväg och träna, - "de...

Av Melinda - 3 december 2011 11:58

  Timeout Regression.   Veckan som snart har passerat till fullo, har innehållt trevliga möten, andra mera obligatoriska möten, julmat (nu börjas det) , och ett ungdomsdisco i nattklubben på hotellet. Med mera. Jag förtjänar inte att kä...

Av Melinda - 24 november 2011 16:06


  Man måste lita på, att saker faller på plats.   Jag måste ta en paus från jobbandet en stund. Jag finner en märklig ro i att skriva. Undrar om det bara är jag.   Igår kväll samlades vi hos Lotta. Vi tittade på resor och åt. Jag...

Av Melinda - 22 november 2011 10:21


  Time itself is so obscene. Time itself don't mean a thing.   Och på den tjugotredje dagen tränade hon. Efter en träningsfri svit om tjugotvå dagar bröt jag upp mitt latmaskliv till förmån för ett pass på gymmet i går kväll. Jag är eg...

Ovido - Quiz & Flashcards