Alla inlägg den 14 januari 2011

Av Melinda - 14 januari 2011 19:33


 

Barnsligt kul var det.

Lejonkungen kl 07.

Inte en ton på rätt ställe.


Jag kommer inte ens ihåg när jag skrev sist.

Ibland behöver man ett break.

Är ju ingen större vits att skriva för att skriva om det ändå bara blir

en massa gojja.


En helt vanlig, normal arbetsvecka har just passerat.

Nu är det bara resten kvar innan påsken innfinner sig.


Jag har hittat en grej jag vill göra.

Jag vill åka på en utanonserad "må bra resa" i slutet på April.

Helst vill jag resa långt innan dess men om tiden fortsätter att gå lika

snabbt fortsättningsvis också, vilket jag förutsätter, så är det lika bra

att bestämma sig för ETT mål och inrikta sig på det.


Jag hör till den kategorin människor som gärna kombinerar sol & bad-

semestrar med fysisk aktivitet.

Ledighet möjliggör träning på ett helt annat sätt än vardagsstressen

på hemmaplan.

Lite strandjogging, eller nåt gympass på eftermiddagen är ett skönt

sätt att kombinera ryggläge & solstolspositionen med.

  


På måndag ska jag träffa studievägledaren för att planera min termin.

Om ni visste hur mycket jag har framför mig, puhh !!


Idag har jag jobbat kort på förmiddagen, sen har jag vart i kyrkan på

en fin begravning.

Kaffe med surr hos Lollan efteråt.

Hemma i kväll har jag städat.

Efter att ha ignorerat oredan ett tag var det bara inse fakta - do it!


Rally träffade Ove i dag också.

Jag garvade så mycket att det i princip sprutade tårar !!

Se nedan.

  

Man tar tydligen vad man har....även om det är en chihuahua.


Jag har ju inte berättat om en sak.

Varför det begav sig kan jag inte riktigt tala om men för ett tag sen

fick jag i alla fall en förfrågan om att engarera mig i samhället lite mer

än vad jag tidigare gjort.

Efter lite betänketid och frågeställningar svarade jag slutligen ja.

Så nu förutom småföretagare & student är jag också kommunpolitiker.

Att säga det så låter väldigt flummigt men det är ju så det är nu hur

som helst.

Jag har fått i uppdrag att jobba i ett utskott i våran kommun för frågor

kring barn & utbildning. 

Ett stort ansvar som jag tar med största allvar.

Att de vill ha mig där är ärofyllt samtidigt som det sätter press att vara

i sitt ess i dessa frågor.

En ny utmaning i mitt liv.


I morgonbitti klockan tio är det spinning.

Jag längtar, äntligen ett pass på Lördagar!!


Nedan lägger jag upp lite bilder sen sist, såklart egna egobilder och ofc

bilder på mitt lillhjärta bland annat.


// Melinda (m)


  


  


  


  


   


   


   


  


   


     

Ovido - Quiz & Flashcards