Alla inlägg den 31 januari 2011

Av Melinda - 31 januari 2011 20:49

 

Om du bara ska se EN film.

My sister´s keeper.


Jag sov inte själv i Lördags.

Tänk att man till och med en sen Lördag kan gräva upp en kille som vill

ligga vaken och prata skolpolitik tills klockan är mera tidig morgon än

sen natt.

Kring åtta vaknade två slitna personer på en soffa med ömsesidigt nack-

pärr typ.

Annorlunda men inte oävet.


Veckan som var innefattade en arbetsresa till Gällivare, där vi, jag &

syrran käkade lunch på ett värre trevligt ställe.

Alla tiders fik.

Förutom oss själva som gäster vid det här tillfället så satt också han

Hellner där med nå polare.

Inte alls konstigt med tanke på att Gällivare är ett skidmecka, men man

tittar ju ändå omedvetet en och två gånger.


Några sköna träningspass fick jag in förra veckan också.

Tisdag, onsdag, fredag blev det.

Ett av dessa var ett boxpass med Jonna som jag aldrig prövat tidigare.

Det var kul och jobbigt.


I Lördags steg jag upp tidigt och åkte iväg med en lejd buss till Luleå.

Jag skulle på kurs ute på Nordkalotten med ett glatt gäng.

När vi närmade oss luleå fick vi meddelat att utbildningen inte startade

förens klockan tolv.

Vi som kom till Luleå ett bra tag innan alla affärer öppnade fick hänga

där i stan ett par timmar helt oplanerat.

När jag gick runt där och strosade slog det mig att jag verkligen aldrig

besöker Luleå.

Sist jag gick på stan där var Luleåkalaset 2009!

Å före det var väl minst lika länge sedan.

Alla dagar som jag gett mig själv ledigt på jobbet och täkt att jag ska

ta mig en dag i Luleå, hälsa på Erika och kanske gå på stan så slutar

det med att jag ändå jobbar och handlar lokalt i stället.

Av ren bekvämlighet/vill inte vara borta från jobbet blir jag en Kalix-

patriot.

Inge fel i det.

Om alla vore som jag skulle handeln blomstra på hemmaplan.


Jag började skolan på allvar igen förra veckan efter terminsvilan.

Oj herre vad jag har att göra.

Vårterminen ser ut som följande:

Svenska B

Historia A+B

Religion A+B

Samhälls B

Psykologi A+B

Jo då så att....sen har jag ju ett jobb också.

För att fixa detta har jag styrt upp en del på jobbet.

Jag har äntligen efter år...DELEGERAT.

Sandra är numera ställföreträdande salongschef ;)

I teorin har jag gjort en massa justeringar så att detta ska vara möjligt

och jag hoppas innerligt att det kommer fungera lika bra i praktiken.

Till exempel så får ALLA som söker mig numera kontakta mig via mailen.

Alla övriga ärenden tas med Sandra.

Sanna har fått ett övergripande ansvar över lite annat som måste göras.

På det här sättet hoppas jag kunna plugga & jobba i en bra kombination.

En bra kombination för mig är att hinna med mina uppsatta mål och

under tiden ha hälsan i behåll.

Få se då.


På tal om hälsan så har jag vart och lämnat blod idag till ett läkarbesök

i morgon bitti.

Jag får se vad som sägs, om jag ska ha vidare behandling eller om vi

fortsätter på samma bana.

Jag tror jag är okey, men det får proverna visa.


Jag började dagen i morse med ett kreativt frukostmöte kring den 3/3.

Den torsdag kvällen kommer det hända roliga saker på stan i Kalix för

alla damer mellan 13-93 :)

Annonser kommer.


// Melinda


Bilder från Galan samt min övriga vecka.
Tyvärr har jag ingen bild på min syster som var så himla himla fin!! :(


  


  


  


  


    


  


   


   

   

   


   


    





Ovido - Quiz & Flashcards