Direktlänk till inlägg 19 maj 2010

Mål & mening

Av Melinda - 19 maj 2010 22:56


 

Med facit i hand så har jag utvecklats lika mycket på det senaste

året som jag sammanlagt gjort på de tio sista åren tillsammans. 



Det pirrar i magen när jag tänker på den, framtiden.

Att jag har hela världen framför mina fötter, att jag kan om jag vill,

göra precis vad som helst av mitt liv.

Det är aldrig försent att börja leva.

Idag har jag tillsammans med en person format en tydlig målbild

över mina närmaste fem sex år.

Jag har, med ord och förklaringar satt upp tydliga riktlinjer för de

förändringar som kommer att ske.

Fast det kommer att hända en hel del så är det nog mest i mig själv

som det kommer märkas.

För min omgivning finns inga spår att se men jag egna små planer.


Idag fick jag frågan om jag vill bilda familj.

Om jag vill?!

Finns det någon som inte vill det...?

Det handlar ju kanske inte bara om viljan, utan många gånger den

egna eller den andras förmåga, och i mitt fall fattas ju den viktigaste

ingrediensen, en andra hälft.

Fast vad är då en familj.

Är det bara att ha ett eller flera barn som räknas.

Är man på två vuxna människor också en familj eller är man ingen-

ting utan barn?


Min familj består av mamma Ann-Britt, pappa Bosse, storasyster

Miranda, lillasyster Maya, systersonen Julien, farmor Ann-Marie och

mormor Nelly. 

Jag frågade just Julien, eftersom han ligger här brevid mig vad en

familj är.

Familjen är ju de näraste och käraste, säger killen på 10 kloka år.

Egentligen borde man ju då få inräkna vänner till familj, efterom de

så ofta står en närmare än vad kusiner och morbröder ofta gör.





// Melinda



   



     

 
 
J

J

19 maj 2010 23:41

Bra skrivet. Ha en fortsatt trevlig onsdagskväll/natt...

http://lovaspappa.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

Maria

20 maj 2010 20:37

Du är så klok min kära vän. Du har hela din framtid framför dig, det är bara du som sätter dina begränsningar. Du kan bli VAD du vill och vara var du vill, bara du tror på dig själv. Det gör ALLA vi, dina vänner som känner dig. Och absolut att vänner kan kan vara ens familj, Du räknas då till min. /Din Maria G

 
Ingen bild

Big Fan

21 maj 2010 09:58

Verkar vara en plan :) Vilket man ska ha i livet har jag hört ^^
Gillar att Ebba Grön smög in :)
Redo för wall of text, andning fas 2 o 3 ?

 
Ingen bild

Big Fan

21 maj 2010 10:04

O btw, hur gick det med axeln ?

 
Ingen bild

Melinda

21 maj 2010 16:16

Tack Johan!! Dersamma till Dig..

Maria, du är den finaste! Jag hör mer än gärna till dig och dina underbara killar, stora och små, tack för ditt ständiga stöd!!

Big F : Axeln, blir chiropraktor hjälp, kan vara ett revben tydligen som ligger och gör nåt med bröstmuskeln på framsidan eller nåt sånt, men jag har tagit det lugnare på gymmet sista två veckorna och det känns faktiskt lite bättre :-) REDO!

// Melinda

 
Ingen bild

Trassel

21 maj 2010 23:53

Du vet väl att 30 är det nya 20... :) Inte konstigt att man blir klokare med åren! Lycka till med pluggandet!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Melinda - 25 december 2011 20:53

  Varför kan man inte stanna tiden ? Behålla känslan.   Hemma hos min lillasyster i Öjebyn. Villan är en dröm. Superfint, superfräscht! Trevlig planlösning och plats för alla. Julien verkar stormtrivas med sitt rum.   Julaftonsmor...

Av Melinda - 17 december 2011 13:19

  Never mind, I'll find someone like you. I wish nothing but the best for you, too.   Jag ska fatta mig kort En person jag träffade på gymmet för en tid sen sa, efter en diskussion om att det ibland är svårt att ta sig iväg och träna, - "de...

Av Melinda - 3 december 2011 11:58

  Timeout Regression.   Veckan som snart har passerat till fullo, har innehållt trevliga möten, andra mera obligatoriska möten, julmat (nu börjas det) , och ett ungdomsdisco i nattklubben på hotellet. Med mera. Jag förtjänar inte att kä...

Av Melinda - 24 november 2011 16:06


  Man måste lita på, att saker faller på plats.   Jag måste ta en paus från jobbandet en stund. Jag finner en märklig ro i att skriva. Undrar om det bara är jag.   Igår kväll samlades vi hos Lotta. Vi tittade på resor och åt. Jag...

Av Melinda - 22 november 2011 10:21


  Time itself is so obscene. Time itself don't mean a thing.   Och på den tjugotredje dagen tränade hon. Efter en träningsfri svit om tjugotvå dagar bröt jag upp mitt latmaskliv till förmån för ett pass på gymmet i går kväll. Jag är eg...

Ovido - Quiz & Flashcards