Alla inlägg den 10 februari 2011

Av Melinda - 10 februari 2011 10:56


 

Jag måste skärpa mig, rycka upp mig.

Gör jag bara samma saker, får jag leva med samma händelser.

 

Började denna morgon med ett intressant studiebesök på Lilla Miraklets

förskola här i Kalix.

Tjejjerna som driver verksamheten är i samma ålder som jag och som

alla företagare så utgår man i första hand ifrån kundens bästa.

I det här fallet är kunden små barn och jag hade förmånen att träffa ett

ett helt gäng "kunder" under full aktivitet.

Med mig från mötet fick jag en god inblick i deras sätt att jobba, deras

situation i kommunen med mera.


Sandra kom förbi igår kväll.

Surr och semlor.

Hon tyckte inte att vi hade hunnit surra ordentligt på ett tag så det var

dags för en "up to date" vilket är ganska roligt då vi surrar med varann

8 timmar om dagen ungefär.

Men hon har faktiskt helt rätt när jag tänker efter, det har varit så mkt

jobbsnack för oss på jobbet sista tiden att vi inte hunnit med det privata.

Vilket ju är helt naturligt att jobbet är största samtalsämnet på jobbet,

men när man spenderas sina dagar med sina närmsta vänner brukar vi

jämt hinna avhandla allt annat mellan varven över en kaffe eller the när

det är lugnare i butiken & salongen.


Vi kom underfund med att det blir en luleå weekend i helgen.

Vi har fixat en lägenhet mitt i stan, och åker dit direkt jag slutar jobba

på Lördag.

Efter ett litet peptalk med min nära "vän/mentor/extramor" Carola så

bestämde jag mig fär att rycka upp mig.

- Du måste börja hitta på saker, åk nu, vi tar Rally, du måste se dig om

 Melinda, uppmanade hon och visst har hon rätt.


Så...nu har jag i alla fall gett min storasyter i uppdrag att ta fram ett

datum när vi ska mötas upp i London.

Hon pendlar mellan Amsterdam & London och stannar gärna där en helg

efter jobbet med mig om jag ansluter.

Sen har vi bokat en Siljakryssning, den sk "Rockbåten".

Jag är ingen rocktjejj direkt med det är ju inte för musikens skull som

det bär av.

På tapeten har vi en Umeå helg i mars som förhoppningsvis blir av och

påsken i Göteborg, så nu har jag satt ett par bollar i rullning.


Idag SKA jag träna.

Har vilat exakt 12 dagar nu till förmån för lathet och en lätt förkylning.

Jag riktigt längtar efter musik i öronen och NOVA gym!



// Melinda



Bild från en annan Luleåhelg.


  









Ovido - Quiz & Flashcards