Alla inlägg den 17 augusti 2011

MVG

Av Melinda - 17 augusti 2011 11:45


Dilemma.


Hej igen.

Jag har inte riktigt hunnit med den här bloggen.

Jag skriver så mycket hela tiden, bara inte här.


Sista veckan har jag tränat bra.

4 och ett halvt gympass avverkade jag förra veckan.

Det känns superbra men man blir ju så hungrig.

Igår åt jag två luncher på jobbet.

En klockan 14 och den andra klockan 16.


Farmor hälsade på mig i torsdags och vi röjde på min balkong.

Efter att HON hjälpt MIG så fick JAG blommor.

I helgen kom hon förbi med massa sylt och saft och i skrivande stund

dyker hon upp här på jobbet med födelsedagslunch till mig.

Eftersom jag inte var hemma då jag fyllde år i maj.

Funderar på hur jag ska visa min uppskattning i gengäld.


Sanna har fyllt år.

Hon är så ung.

Jag kommer knappt ihåg när jag var 22.

Jag bodde i Stockholm det året, tror jag, och den tiden flög förbi.

Det var ett av de mest påfrestande år jag har genomlevt.

Den pressen jag hade på mig själv var omänsklig.

Jag skulle ha MVG i allt och landade med att inte räcka hela vägen

fram med ett VG.

Hur besviken jag var.

Efter att jag flyttat hem igen tog det flera år innan jag kunde

anlända till Kallax flygplats utan att bokstavligt talat vilja kräkas.


Ikväll spelar PGIF match som krockar med det gympass jag vill göra.

Vad välja?


I morgon kväll ska vi åka och hälsa på stället där Rally föddes.

Hans kennelmamma det vill säga.

Ska bli så kul =)

Jag brukar tala om för Anna Lena med jämna mellanrum, när känslan

faller på, hur oerhört obeskrivligt tacksam jag är för att de lät mig

ta hem honom.


På fredag har jag möte större delen av dagen och på Lördag är det

eldfest.

På söndag kommer min mamma hem från Göteborg för att stanna i

två och en halv vecka.

Markservice de Lux.

Plus moderlig kärlek och omtanke.


Både på måndag och tisdag till veckan har jag två intressanta möten

och ikväll ska jag göra annonsunderlag.

MISSA INTE ;)

'

// Melinda


             



Ovido - Quiz & Flashcards