Alla inlägg den 25 augusti 2011

Av Melinda - 25 augusti 2011 20:00


Wish I could keep you much longer.


Åter igen minns jag inte när jag skrev här sist.

Det har säkerligen hunnit passera en hel vecka sedan det bet på att

logga in, ladda bilder och formulera tankar till ord här på bloggen.


Veckan som varit har, likt andra veckor, spenderats mest på jobbet. 

Nej, jag var inte på eldfesten.

Det var för mycket svammel runt omkring.

Vilket jag har mig själv att skylla för då jag kunnat räta ut alla

eventuella frågetecken med att bara säga nej.

Att just det ordet kan vara så laddat.


Dessutom har jag varit med om en ytterst märklig situation.

eller snarare en kuf till person.

Om det hela inte pulveriseras ner till ingenting, utan accelererar, ska

jag berätta om det för er.

Röd flagg.


Bra saker som jag är glad över är att mamma är hemma.

Att jag har umgåtts en hel del med Maria och hennes familj.

Och att jag har en plan.


I morgon har jag mitt första förbundstyrelsemöte med moderaterna i

länet.

Jag blev invald innan sommaren men missade den träffen, till förmån

för våran roliga Siljakryssning.

Trots min uteblivna närvaro fick jag ett stort uppdrag på mitt bord.

Mötet känns riktigt viktigt då jag ska redovisa mina tankar inför det

jobb jag förväntas göra i höst.

Det blir eftermiddagskaffe med följande middag och fortsättning lördag

morgon för att avsluta kring lunch.


Nu ska jag promenera upp till Anna och Åsa på Centrumvägen.

Sen ska jag inta gymmet.

Det är riktigt kul att träna. (just nu)

Hade dock kunnat vara än mer skoj.


Bild på:

En favorit.

Jocke & Marias underbara villa.



    

Ovido - Quiz & Flashcards