Alla inlägg den 3 september 2011

Av Melinda - 3 september 2011 13:02


If you knew how much this moment means to me,

and how long I´ve waited for your touch.


Veckan har susat förbi.

Jag har jobbat 9-18 varje dag och är relativt nöjd med min prestation

på jobbet..

I vanlig ordning är mitt motto att man alltid hade kunnat göra lite bättre

ifrån sig.

Jag önskar fler hade den insikten.


I övrigt har jag tränat på i ett bra tempo och dessutom spenderat en kväll

i stallet.

Förutom en hästaktivitet på Erikas möhippa var det nog 18 år sedan som

jag mockade skit sist.

Carola frågade mig förra veckan om jag var sugen att hjälpa till med deras

häst.

Jag måste ha tänkt högt i närheten av henne för frågan var inte OM utan

NÄR.

Glad i hågen åkte jag ut till Ryssbält i torsdagskväll.

Vi gick igenom alla stallrutiner och jag fick chans att bekanta mig med min

nya vän.

Komiskt, hon heter "mini" =)

Ikväll och i morgon bitti har jag eget ansvar.

Jag känner mig lite pånyttfödd.


Igår kväll var jag slut som artist.

När jag kom upp till syrran på middag efter jobbet kring halv sju blev jag

påmind om att jag lovat Julien att åka upp på gymmet och kika runt.

Jag var supertrött och hade ont i huvudet.

Jag försökte övertala honom om att byta ut träningen mot en filmkväll

men det gick inte hem.

Sagt och gjort.

Han fick testa i princip varje övning.

Jag agerade coach.

Jag skickade ett svettigt MMS till morfar (min pappa).

Efter 45 minuter satt jag stopp och vi åkte hem.

Jag, Julien och Rally somnade så småningom till den där filmen trots allt.


I morse tog vi en hotellfrulle efter morgonpromenaden.

Efter stallet ikväll hoppas jag på ett gympass.

I morgon ser det ut som att det blir en happissväng.


Veckan som kommer är inte nådig.

Förhoppningsvis ska jag lyckas få in någon eller några av mina favorit-

aktiviteter trots allt.

Förutom mitt ordinarie arbete som är förlagt mellan 9-18 så har jag en hel

del inplanerat på kvällstid.


Mån:  Jobb Gällivare, hemma sent.

Tis:   Styrelsemöte Kalixföretagarna.

Ons:  Sitta ting. (ledig kväll = träning/stall?)

Tor:   Näringslivsträff, middag föreläsning Valhall.

Fre:   Barnvakt Julien (lär få träna)

Lör:   Dagjobb, Kräftskiva i Siknäs (träning/stall?)

Sön:   Kvällsmöte (M) staben.(träning/stall?)


En av mina komvuxlärare hörde av sig.

Ska jag få in nån skola den här teminen så måste han sparka mig hyffsat

hårt i baken.

Fast det tror jag han är upp för.

Det är ju ingen fråga om att jag vill, mer en fråga om att jag vill göra det

riktigt bra.


// Melinda



   

Ovido - Quiz & Flashcards