Alla inlägg den 13 september 2011

Av Melinda - 13 september 2011 22:56



Du får inte vandra på min väg, utan att visa mig ditt mål.

Du får inte stjäla av min godhet för att fylla upp ditt hål.


Du får inte - Sonja Aldén


Ibland är det positiv att ha mycket negativt med sig i sitt bagage.

För då ser inte de nyanlända negativa sakerna annat än positiva ut,

i jämförelse med andra mycket mera negativa saker man har varit

med om.

Men då lever jag också i en obotligt positiv tankevärld där man lutar

sig tillbaka och känner ett lugn, även i de mest påfrestande situationer,

över att det som sker möjligtvis stänger en dörr, men samtidigt öppnar

en annan.

Jag har ingen aning om det där nu blev begripligt för en endaste själ,

men det har varit en lång dag.


Ett förrådsbesök fick mig att skicka ett ilsket meddelande.

En nära vän gav mig någonting att fundera över.

Det första var ett no no, det andra ett klart ja.


Jag har inte bloggat två dagar i rad på ca två månader, av tidsbrist.

Jag tror jag kommer ha gott om tid att ta nya tag.

Det är inte alls positivt, men helt klart mer bra än andra dåliga saker.

Allt är ju som sagt relativt.


// Melinda


 





Ovido - Quiz & Flashcards