Direktlänk till inlägg 6 december 2009

Dans och sånt!

Av Melinda - 6 december 2009 16:33



 

Precis som jag hade hoppats och förväntat mig agerade hon.

Hon gjorde det enda rätta enligt konstens alla regler.

 



I enlighet med vad hennes eget hjärta talade om för henne

tog hon sitt beslut.

Att de väljer att inte förstå och respektera det sträcker sig

bortom mitt förstånd.

De borde skämmas.

Men för att göra det måste man ju för det första vara klok.






Helt Euforisk åkte jag hem från gymmet igår kväll.

Jag har inte druckit kaffe på nästan två veckor.

Innan träningen tog jag ett par koffeintabletter och jävlar!!

Jag började på löpbandet med 10 minuters lätt gång sen 10

minuters tuff gång i backe.

Sen bytte jag till Crosstrainern och körde 60 minuters stentuffa

intervaller.

Jobb med en snittpuls på 188 i 3-5 minuter, med efterföljande

vila i 90 sek, den tiden det tog för mig att plocka ner pulsen till

150 innan det var dags att öka igen.


Jag tror jag har kommit på varför jag älskar högpulspass så

otroligt mycket.

Jag tänkte verkligen på det igår.

När mitt hjärta slår nästan 190 slag i minuten finns ingenting

annat än fokus på att andas.

Det finns inga tankar och inga känslor.

Jag hör mina egna andetag, mitt eget hjärtslag och under några

intensiva minuter är jag befriad från allt som är och existerar.

 

Igår fick vi en intressant dansuppvisning av Julien, och vi körde

även discodans och röjde som värst med alla våra bästa moves.

Med barn kan man släppa lös, de har ju inga hämningar och det

smittar lätt av sig på ett positivt sätt:-)




Vi hamnade på det lokala igår kväll, helt oplanerat.

Med låg ambition får man väl vara nöjd med kvällen.

En nattlig glöggning med hos Sandra blev avslutet på

Lördagens aktiviteter. (Tack för skjutsen) 





Ikväll är det äntligen spinning för mig.

Jag är överladdad och har väldigt höga förväntningar på både min

egen prestation och på passets kvalité.

Mina 8 senaste spinningpass utfördes med en Mexikansk touch....

Annorlunda på alla sätt :-) 








// Melinda



  


  


   


   


 
 
emma

emma

6 december 2009 22:43

Tur att jag inte läste om dina höga förväntningar på passets kvalite innan, då hade jag ju fått bli nervöös:)

http://metrobloggen.se/strongenought

 
Ingen bild

Melinda

7 december 2009 12:16

Jag ger både Dig och Mig MVG på passet igår Emma! :) //Melinda

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Melinda - 25 december 2011 20:53

  Varför kan man inte stanna tiden ? Behålla känslan.   Hemma hos min lillasyster i Öjebyn. Villan är en dröm. Superfint, superfräscht! Trevlig planlösning och plats för alla. Julien verkar stormtrivas med sitt rum.   Julaftonsmor...

Av Melinda - 17 december 2011 13:19

  Never mind, I'll find someone like you. I wish nothing but the best for you, too.   Jag ska fatta mig kort En person jag träffade på gymmet för en tid sen sa, efter en diskussion om att det ibland är svårt att ta sig iväg och träna, - "de...

Av Melinda - 3 december 2011 11:58

  Timeout Regression.   Veckan som snart har passerat till fullo, har innehållt trevliga möten, andra mera obligatoriska möten, julmat (nu börjas det) , och ett ungdomsdisco i nattklubben på hotellet. Med mera. Jag förtjänar inte att kä...

Av Melinda - 24 november 2011 16:06


  Man måste lita på, att saker faller på plats.   Jag måste ta en paus från jobbandet en stund. Jag finner en märklig ro i att skriva. Undrar om det bara är jag.   Igår kväll samlades vi hos Lotta. Vi tittade på resor och åt. Jag...

Av Melinda - 22 november 2011 10:21


  Time itself is so obscene. Time itself don't mean a thing.   Och på den tjugotredje dagen tränade hon. Efter en träningsfri svit om tjugotvå dagar bröt jag upp mitt latmaskliv till förmån för ett pass på gymmet i går kväll. Jag är eg...

Ovido - Quiz & Flashcards