Direktlänk till inlägg 23 december 2009

Vars fan är den??

Av Melinda - 23 december 2009 08:49


 

Jag har gått igenom varenda sekund av mitt liv sen jag såg den sist.

 

Min kamerakabel är borta.

Länken mellan mitt liv i bilder & mina datorer.

Dessutom har jag just nu så många roliga bilder jag hade

velat dela med mig av.


Hänt sen sist


Rolig arbetsplatsträff sk APT, eller kort sammanfattat, fest med de

från ditt jobb.

Julbordsmiddag med samma gäng dagen efter.

Lyckad planering att äta julbordsmat dagen efter, då salta sillar gillas. 


Mamma och Pappa har kommit upp från Göteborg, vilket betyder hem-

lagad mat, lunchlåda, hundvakt och kärlek.

Vilken skatt det är att ha sina föräldrar nära, att få hjälp med saker,

att veta att man kan ringa upp dem om både små och stora ting som

man inte förmår sig själv att göra.

De stannar inte länge så jag tänker verkligen ta vara på tillfället att få

vara deras dotter, att låta mig känna en känsla av beroende, våga vara

liten igen och se den markservice som jag får som en trisslott med högsta

vinst.


Måndag och Tisdag på jobbet kom och gick, det var lååånga dagar med

ett tempo där vi alla var glada om vi hann gå på toa och fick i oss nån

lunch i omgångar på en stående femma.

Tänk om det alltid vore sån rulians, vilka möjligheter, vilken framtids-

vision jag kan måla upp i mina tankar när jag fantiserar om en mycket

högre omsättning året runt.

Inte bara när han med skägget ska komma.


Nu är det sista rycket innan Julafton och idag är det fokus som gäller.

Jag har höga förväntningar på dagen, på mig själv och mina kollegor.

Jag vill att vi ska vara bäst.

Det är en väldigt hög målsättning men man ska ju sikta åt det hållet

man vill nå - uppåt!






// Melinda - kabellös!!




  



 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Melinda - 25 december 2011 20:53

  Varför kan man inte stanna tiden ? Behålla känslan.   Hemma hos min lillasyster i Öjebyn. Villan är en dröm. Superfint, superfräscht! Trevlig planlösning och plats för alla. Julien verkar stormtrivas med sitt rum.   Julaftonsmor...

Av Melinda - 17 december 2011 13:19

  Never mind, I'll find someone like you. I wish nothing but the best for you, too.   Jag ska fatta mig kort En person jag träffade på gymmet för en tid sen sa, efter en diskussion om att det ibland är svårt att ta sig iväg och träna, - "de...

Av Melinda - 3 december 2011 11:58

  Timeout Regression.   Veckan som snart har passerat till fullo, har innehållt trevliga möten, andra mera obligatoriska möten, julmat (nu börjas det) , och ett ungdomsdisco i nattklubben på hotellet. Med mera. Jag förtjänar inte att kä...

Av Melinda - 24 november 2011 16:06


  Man måste lita på, att saker faller på plats.   Jag måste ta en paus från jobbandet en stund. Jag finner en märklig ro i att skriva. Undrar om det bara är jag.   Igår kväll samlades vi hos Lotta. Vi tittade på resor och åt. Jag...

Av Melinda - 22 november 2011 10:21


  Time itself is so obscene. Time itself don't mean a thing.   Och på den tjugotredje dagen tränade hon. Efter en träningsfri svit om tjugotvå dagar bröt jag upp mitt latmaskliv till förmån för ett pass på gymmet i går kväll. Jag är eg...

Ovido - Quiz & Flashcards